جانشین استاندار در ستاد کرونای کرمان:


واکنش سریع مانع از غافلگیری با پیک ششم کرونا می‌شود

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان گفت: باید آمادگی لازم برای پیک ششم کرونا را بعد از ۲۰ ماه تجربه داشته باشیم و با واکنش سریع، غافلگیر نشویم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”محمدصادق بصیری” امروز ششم آبان ماه در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان های انار، سیرجان، و شهربابک که در شهرستان انار برگزار شد، اظهار کرد: باید آمادگی لازم برای پیک ششم کرونا بعد از ۲۰ ماه تجربه را داشته باشیم و با واکنش سریع، غافلگیر نشویم.

وی با اشاره به اینکه داشتن آمادگی برای همه ما شرط اول موفقیت در مبارزه با هر نوع تهاجمی به ویژه تهاجم زیستی است، افزود: پیک ششم مانند پیک پنجم نیست که از جنوبشرق کشور وارد شد و به جنوب غرب رسید بلکه در هر جای کشور نشانه هایی بروز کرده و متاسفانه هم مردم و هم مسئولین به یک نوع عادی انگاری رسیده اند که اگر این جلسات را نداشته باشیم گاهی اوقات جدیت مقابله با کرونا را فراموش می کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: علت اینکه شهرستان های انار، شهربایک و سیرجان از وضعیت آبی و زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شدند مراودات اجتماعی و موقعیت جغرافیایی این شهرستان هاست. از آنجایی که دو شهرستان نیریز و اردکان استان یزد در وضعیت قرمز قرار دارد و نیز ارتباطی که مردم استان یزد با شهربابک دارند باعث تغییر وضعیت شهر بابک شد

وی همچنین تغییر وضعیت شهرستان سیرجان را ارتباط این شهرستان و مراودات با شهرستان استنهبان فارس دانست که فعلا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

بصیری بیان کرد: تا جایی که در اختیار ماست و می توانیم اقدام کنیم باید وظیفه خود را انجام دهیم تا استان ها از وضعیت خود برنگردند و رو به سفیدی پیش روند.

وی تصریح کرد: مسئولین پیشنهادات و گزارشات کرونایی را اعلام کنند و در این شرایط یک سری قوانین کلی داریم که همان محدودیت های هوشمند است و باید رعایت شوند و یکسری هم اقتضائات هست و در زمان مقتضی تصمیم گرفته شود منتها این مقتضیات باید به تایید ستاد استانی کرونا برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79005
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.