استاندار کرمان:


دولت و بنگاه‌های اقتصادی برای تکمیل اردوگاه حرفه‌آموزی مشارکت کنند

استاندار کرمان گفت: با شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان برای تامین هزینه‌های اردوگاه حرفه‌آموزی کرمان و تکمیل آن رایزنی می کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی‌زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه بررسی رفع موانع و مشکلات راه‌اندازی اردوگاه حرفه‌آموزی (کبوترخان) کرمان که با حضور رئیس کل دادگستری کرمان، فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی استاندار، فرماندار رفسنجان و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محل این اردوگاه برگزار شد گفت: عمده کار مرکز نگهداری معتادان متجاهر است که تاثیر مستقیم در کاهش جرائم دارد.

او با بیان اینکه اکثر افراد زندانی به نوعی با مواد مخدر مرتبط هستند و بخشی از سرقت‌ها به واسطه اعتیاد است ادامه داد: معتادان متجاهر در شهر هم کرمان چهره ناگواری ایجاد کرده‌اند، ضمن اینکه بلاتکلیف ماندن اردوگاه، سرمایه زیادی را بلااستفاده گذاشته است.

زینی‌وند اظهار داشت: آب، برق و گاز این اردوگاه باید در ابتدا تعیین تکلیف شود، هیچ اولویتی مهمتر از راه‌اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان وجود ندارد و سپس باید درباره اینکه چه رشته‌هایی در آن آموزش داده شود، تصمیم‌گیری شود.

او ادامه داد: با کمک شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان برای تامین هزینه‌های اردوگاه و تکمیل بخش‌هایی رایزنی کنیم و بخشی از اعتبارات را از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور پیگیری خواهیم کرد.

در این جلسه یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان این اردوگاه را از ضرورت‌های امنیتی استان دانست و تاکید کرد: در فاز‌بندی و تکمیل این اردوگاه تردید نباید کرد.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز احیای این مجموعه را برای نگهداری معتادان متجاهر و تاثیرگذاری آن در کاهش جرائمی از جمله سرقت لازم دانست و گفت: برای بازگشت بهبودیافتگان به زندگی، زمینه اشتغال آن‌ها را در محیط‌های اردوگاهی در قالب کارگاه‌ها ایجاد کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه عنوان کرد: کرمان به واسطه قرارگیری در مسیر ترانزیت مواد مخدر، صدمات جبران‌ناپذیری را از این مسئله می‌خورد.

محمدی ادامه داد: بودجه‌های استان در حوزه مقابله با مواد مخدر کفایت نمی‌کند و لازم است که به صورت ملی دیده شود.

او ایجاد مهارت و اشتغال برای بهبودیافتگان مواد مخدر را در جلوگیری از بازگشت آن‌ها به این مسئله موثر دانست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین گفت: عملیات احداث اردوگاه حرفه‌آموزی (کبوترخان) کرمان از سال ۷۹ آغاز شده، اما به دلالیل متعدد و کمبود اعتبار معطل مانده و زیرساخت‌ها و امکانات آن در حال فرسوده شدن است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79103
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.