معاون دادگستری کرمان عنوان کرد


دفاتر تسهیلگری کم کاری برخی مسئولان را جبران می‌کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دفاتر تسهیلگری به طور مستقیم شناسایی و ارزیابی آسیب های اجتماعی را برعهده دارند و به نوعی کم کاری و ترک فعل برخی مسئولان را جبران می کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، سیدمهدی قویدل در بازدید از روستای الله آباد و دفتر تسهیلگری این منطقه افزود: راه اندازی دفاتر تسهیلگری ابداع و ابتکار خلاقانه ای از سوی مقام معظم رهبری بوده که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری برای شناسایی آسیب ها و ارائه راهکار ایجاد شده است، ادامه داد: این دفاتر به معرفی آسیب ها، موانع، مشکلات و چالش های سطح جامعه پرداخته و دغدغه های آنها با عدم توجه مسئولان و کوتاهی آنها دوچندان و دشوارتر شده است.
این مقام قضایی با بیان اینکه بحث آموزش ها، توانمند سازی و فرهنگ سازی در سطح جامعه و مردم وظیفه مسئولین است، تصریح کرد: مسئولان اجرایی و فرهنگی برابر قانون وظیفه دارند در راستای فرهنگ سازی و آموزش آحاد جامعه و ایجاد زیرساخت های لازم اقدام کنند.
قویدل ضمن تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان مصمم است برابر وظایف و اختیارات قانونی، علل و عوامل بروز آسیب ها را شناسایی و با همکاری سایر دستگاه ها نسبت به پیشگیری و کاهش آن اقدام کند، افزود: نخست باید دفاتر تسهیلگری مشکلات را به صورت موضوعی به این معاونت اطلاع دهند تا بتوانیم از دستگاه های مختلف مطالبه کنیم.
وی همچنین گفت: در برنامه هایی که در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد و همچنین در اقدامات پیشگیرانه، مساله حاشیه نشینی و آسیب های آن بارها مطرح شده و مورد تاکید قرار گرفته است و معضلاتی همچون انشعابات غیرمجاز آب، برق و گاز، فعالیت کودکان کار، تکدی گری، اعتیاد و سایر آسیب ها عنوان شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: پیگیری این مشکلات تا رسیدن به نتیجه مطلوب از وظایف ما به شمار می رود و لازم است به مقوله حاشیه نشینی نگاه خاصی داشته باشیم.
قویدل گفت: البته بخشی از مطالعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان پیرامون حاشیه نشینی است که این موضوعات به صورت سهم هریک از دستگاه ها در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح، پیگیری و مطالبه خواهند شد.
وی با یادآوری اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان آمادگی دارد آموزش های لازم را در قالب دوره های تربیت مربی به مربیان روستای الله آباد ارائه کند، افزود: آموزش مهارت های ۲۳ گانه به فرزندان و والدین و همچنین ارائه به روزترین محتواها به اهالی این منطقه از ضروریات است.
این مقام قضایی یادآور شد: مانند پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی- قضایی که در محله شهید همت (صنعتی) راه اندازی شد، نیاز است در روستای آلله آباد نیز این پایگاه ایجاد شود زیرا حضور دستگاه قضایی در این محلات به منظور انسجام و همگرایی سایر دستگاه ها تاثیر بسزایی در رفع مشکلات و معرفی معضلات حاشیه شهر خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: دغدغه رئیس کل محترم دادگستری استان کرمان نیز بر شناسایی و رفع مشکلات حاشیه شهر است و می توان از ظرفیت خیرین،  نهادهای مردمی، سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه ها و با ساماندهی، انسجام و تقسیم کار به حل این معضلات پرداخت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79216
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.