معاون دادگستری کرمان:


خشونت علیه اطفال در سال های اخیر افزایش یافته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر موضوع خشونت به ویژه علیه اطفال افزایش یافته، این مشکلات در کارگاه “عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان” بررسی می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدمهدی قویدل” امروز ۱۲ آبان ماه در حاشیه برگزاری کارگاه سه روزه “نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان” در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه با تاکید بر کودکان پناهنده و مهاجر به همت معاونت حقوقی قوه قضائیه و مشارکت دادگستری کل استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حال برگزاری است.

وی افزود: در این کارگاه ۲۰ نفر قاضی از استان و پنج نفر از سازمان های مرتبط  شرکت دارند و قوانین موضوعه و آخرین قوانین اطفال و نوجوانان به ویژه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، قانون خانواده و کنوانسیون های حقوق بشر، راهکار ها و چالش ها بررسی می‌شود که امیدوارم برآیند خوبی داشته باشیم.

قویدل تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر موضوع خشونت به ویژه علیه اطفال افزایش یافته، این مشکلات در کارگاه “عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان” بررسی می شود.

معاون دادگستری استان کرمان بیان کرد: در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد ۴۳ درصدی دعاوی ویژه اطفال به ویژه اتباع خارجی را در استان کرمان شاهد بوده ایم که این مسائل در کارگاه بررسی می شود و راهکارهای لازم اتخاذ خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79294
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.