طرح یادمان اعطای تسهیلات صندوق هنر آغاز به کار کرد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری توسعه هنر از آغاز به کار طرح اعطای تسهیلات کم بهره با همکاری این صندوق و بانک رسالت خبر داد و گفت: در اولین اقدام ذیل این طرح با عنوان یادمان حدود ۱۸ نفر از هنرمندان شهرستان بم برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سید مجید پوراحمدی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی هنرمندان شرق استان کرمان در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی بم اظهارداشت: زمینه اولیه حضور ما در شهرستان بم از طرف سمانه سام نژاد یکی از اعضای شورای شهر بم بوده که در مسیر اعطای تسهیلات به گونه ای عمل شود تا در بخش توانمندسازی هنرمندان با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره اقدامات موثری انجام دهیم.

وی توضیح داد: در همین زمینه تفاهم نامه ای با بانک رسالت منعقد شده است تا براساس آن بتوانیم تسهیلات بلندمدت، ارزان قیمت و مناسب در اختیار هنرمندان قرار دهیم با شرایطی که توان پرداخت داشته باشند و بتوانند کسب و کارشان را به رونق قابل قبولی برسانند.

پوراحمدی ادامه داد: این تسهیلات با کارمزد ۲ درصد و بدون بهره با پرداخت ۳۰ ماه است که به هنرمندان عضو صندوق هنر پرداخت خواهد شد و اعلام آن از شهرستان بم شروع شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی ها و ظرفیت های تاریخی شهرستان بم گفت: دولت سیزدهم در آغاز کار با شعار اصلی دولت مردمی مسیر خود را شروع کرده است زیرا دولت مردمی برخاسته از مردم است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی باید در مسیر اراده و خواست مردم حرکت کند، اظهارداشت: همچنین تمامی خواسته‌ها، ویژگی‌ها و دغدغه ها را باید در نظر بگیرد،  براساس آن برنامه‌ریزی، اهل عمل باشد و مشکلات را شناسایی و برطرف کند.

پوراحمدی توضیح داد:براساس اراده دولت فرهنگ باید به پیشران حرکت دولت تبدیل شود، برای این کار باید به جامعه فرهنگ و هنر که در مسیر خلق این آثار و فرهنگ خدمت می‌کنند توجه و دغدغه‌های آنان برطرف شود تا هنرمند بتواند هنرمندانه بسازد، خلق کند و پیش ببرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری توسعه هنر کشور تصریح کرد: هنرمندان، جامعه مرجع در کشور هستند حرف، حرکت، اقدام، نظر و قلمشان بر مردم اثرگذار است لذا اگر این افراد دغدغه داشته باشند اثر حرف و قلم آنان کاهش پیدا می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پایه و اساس مجموعه صندوق اعتباری هنر براساس حمایت از جامعه هنرمندان شکل گرفته وتاکنون اقدامات زیادی انجام داده است.

۸۰ نفر از هنرمندان بمی عضو صندوق هنر هستند

وی گفت: در شهرستان بم حدود ۸۰ نفر عضو صندوق هنر هستند که از خدمات این صندوق بهره می برند؛ حدود ۱۲ نفر از بیمه درمان، ۵۰ نفر از بیمه تامین اجتماعی و ۲ نفر از مستمری بهره می گیرند.

پوراحمدی درباره عضویت جدید صندوق هنر کشور نیز بیان کرد: مسیر عضویت بنا به دلایلی در ۱۰ ماه گذشته متوقف شده بود که از ابتدای آبان ماه سال جاری مسیر تعیین تکلیف افرادی که قبلا درخواست داده بودند شروع شده است.

به گفته وی متقاضیان جدید عضویت صندوق هنر کشور می توانند از اول آبان ماه وارد سایت صندوق هنر شوند و ثبت نام خود را انجام دهند.

گذر فرهنگ و هنر در بم راه اندازی شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری بم پیشنهاد کرد در این شهر گذر یا مسیری که زمینه های تجاری و کسب و کار داشته باشد با عنوان گذر فرهنگ و هنر ایجاد شود؛ همچمین به ۱۰ نفر از هنرمندانی که کسب و کار حوزه فرهنگ خود را در این گذر ایجاد کنند تسهیلات ارزان ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۲درصد پرداخت شود.

وی افزود: در بحث تقویت توان فرهنگ عمومی در کشور و خرید آثار هنرمندان، معاونت سرمایه گذاری و اقتصاد هنر در ساختار صندوق اعتباری هنر تعریف شده است.

توانمندسازی هنرمندان 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یکی از برنامه های اساسی دولت را خرید و فروش آثار هنری و ایجاد تبادلات بخش اقتصادهنر برشمرد و اظهارداشت: امیدواریم این مسیر به افق های مدنظر و مطلوب برسد.

به گزارش ایرنا صبح چهارشنبه مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور در سفر به بم از کوچه باغ هنر بم جنب قنات های ثبت جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بروات بازدید کرد و عملیات بهسازی این کوچه باغ نیز به صورت رسمی شروع شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79316
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.