مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد:


مدارس کرمان آماده بازگشایی در همه مقاطع

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان می‌گوید که آمادگی کامل برای بازگشایی کامل همه مقاطع تحصیلی در مدارس این استان ایجاد شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احمد اسکندری نسب اظهارداشت: طبق بخشنامه، مدارس متوسطه از شنبه هفته آینده بازگشایی می شوند اما باز هم ما منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و چنانچه ستاد این اجازه را دهد ما آمادگی کامل را برای بازگشایی همه مدارس داریم.

یک مورد ابتلا در مدارس حضوری گزارش نشده

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بازگشایی حضوری کلاس های درس در همه مقاطع تحصیلی و نیز تمهیدات انجام شده در مدارس برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: در مدارس روستایی با تعداد کم که طی چندوقت اخیر که کلاس ها بازگشایی شده اند هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزان به کرونا نداشته ایم.

اسکندری نسب اظهارداشت: برای مقابله با کرونا اگر فاصله اجتماعی رعایت شود و افراد ماسک بزنند، مشکلی پیش نخواهد آمد، ضمن اینکه همکاران ما در مدارس همه جوانب را با رویکرد سختگیرانه در عمل به شیوه نامه های بهداشتی رعایت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در ادامه با بیان اینکه یک بازمانده از تحصیل حضوری هم یعنی آسیب در جامعه به دانش آموزان و والدین آنان توصیه کرد که در هر شرایطی برای حضور در کلاس های درس اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آموزش های مجازی هرچقدر هم مفید باشد باز تبعات و آثار نامناسبی دارد و کارکرد کلاس های حضوری و حضور در جمع سایر دانش آموزان را ندارد بیان کرد: همه ما در هر جایی باید تلاش کنیم دانش آموزان به هر شکل و شیوه ای که امکانپذیر است در کلاس درس و مدرسه حضور یابند.

اسکندری نسب با بیان اینکه بازگشایی کلاس ها و آموزش های حضوری سبب جلوگیری از افت تحصیلی می شود گفت: دانش آموزان و والدین باید از بازگشایی مدارس استقبال کنند تا شاهد افت تحصیلی نباشیم.
وی در ادامه خطاب به والدینی که امکان دارد نگران بازگشایی مدارس باشند تصریح کرد: همه دست اندرکاران مدارس و آموزش و پرورش درصدد هستند که مشکلی در بازگشایی کلاس ها وجود نداشته باشد لذا این افراد نیز ضمن حفظ آرامش خود در ارتقای زمینه ها برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا بازگشایی مدارس در استان کرمان که بخشی از مدارس با دانش آموز اندک از مهرماه میزبان حضوری دانش آموزان هستند درحالی است که بیش از ۶۶۰ هزار دانش آموز امسال در قالب هفت هزار و ۸۶۷ مدرسه و با حضور ۴۴ هزار معلم سال تحصیلی را شروع کرده اند.

دانش آموزان و روز استکبارستیزی

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان که همزمان با به صدا درآمدن زنگ استکبارستیزی با خبرنگار ایرنا مصاحبه کرد با اشاره به این مناسبت گفت: دانش آموزان فعلی آینده سازان کشور هستند، ما هرچه برای آنان کار کنیم، برنامه داشته باشیم و آموزه ها را در آنان تقویت کنیم به نفع کشور است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم دانش آموزانی در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی، ایران دوستی و ارزش های شهدا و ایثار تربیت کنیم ادامه داد: همزمان باید کاری کنیم که دانش آموزان از لحاظ علمی نیز از برنامه های علمی دنیا سبقت بگیرند.

اسکندری نسب با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان و معلمانی در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم اظهارداشت: اگر این اتفاق افتاد به طور قطع آینده کشور ما تضمین خواهد شد و به سمت عمران و آبادانی نیز خواهد رفت.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای استکبار ستیزی در مدارس گفت: هدف ما تربیت دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است که در راستای سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب قدم بر می دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.