استاندار کرمان:


فرمانداران استان کرمان در تعطیلی مدارسی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، تعلل نکنند

استاندار کرمان در توضیح تصمیمات اقتضایی گفت: فرمانداران با دانشگاه های علوم پزشکی هماهنگ باشند و روزانه مدارس تحت مدیریتشان را پایش کنند و به صورت سرزده از مدارس بازدید کنند تا میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس رصد و در تعطیلی مدارسی که در آنها پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود یا آن مدرسه کانون ابتلاست، تعلل نکنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” ظهر امروز ۱۵ آبان ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان تاکید کرد: نباید گشایش در محدودیت ها به هیچ وجه به عنوان عادی انگاری تلقی شود.

وی با بیان این مطلب که واکسیناسیون باید براساس میزان کل جمعیت سنجیده شود، تصریح کرد: میزان واکسیناسیون استان کرمان نسبت به جمعیتش متوسط رو به بالا است و باید راهکارهای لازم برای افزایش پوشش واکسیناسیون در جنوب و شرق دنبال شود.

استاندار کرمان عدم استقبال مردم از واکسیناسیون را مربوط به فرهنگ مناطق ندانست و در ادامه درباره آسیب دیدگان اجتماعی اظهار کرد: نگهداری معتادین متجاهر حتی آنهایی که مبتلا به کرونا هستند، بهتر از رها کردن آنهاست و راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان(بخشی از این اردوگاه به نگهداری معتادین متجاهر اختصاص داده می شود) باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد و همه دستگاه های مربوطه در راه اندازی آن به صورت جدی کار کنند.

وی در ادامه به بحث متکدیان و زنان آسیب دیده اشاره و بر لزوم جمع آوری آنها از سطح شهر تاکید کرد و افزود: شورای تامین، نیروی انتظامی و دستگاه های مربوطه به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.

زینی وند ادامه داد: به هیچ وجه زیبنده و پذیرفتنی نیست که معتاد متجاهر در سطح شهر داشته باشیم و نباید افراد آسیب دیده در سطح شهر رها شده باشند بنابراین از ظرفیت های قانونی برای جمع آوری آنها استفاده کنید.

وی در ادامه سخنانش در مورد بازگشایی مراکز آموزشی نیز گفت: بازگشایی دانشگاه های استان کرمان باید با آمادگی و به مرور صورت گیرد.

استاندار کرمان آموزش و پرورش را ملزم کرد تا بازگشایی ها را به دو شیوه انجام دهد، نخست اینکه فعالیت مدارس براساس مصوبات وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا باشد ضمن آنکه تصمیمات اقتضایی نیز لحاظ شود.

وی در توضیح تصمیمات اقتضایی گفت: فرمانداران با دانشگاه های علوم پزشکی هماهنگ باشند و روزانه مدارس تحت مدیریتشان را پایش کنند و به صورت سرزده از مدارس بازدید کنند تا میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس رصد و در تعطیلی مدارسی که در آنها پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود یا آن مدرسه کانون ابتلاست، تعلل نکنند.

زینی وند خطاب به فرمانداران گفت: اگر صنفی یا مراسمی و … پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و تراکم جمعیت برای سلامت مردم مشکل ایجاد می کند، اقتضایی برخورد و آنجا را تعطیل کنید.

وی با بیان اینکه محدودیت ها در شهرهای قرمز اعمال شود، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی محور کار ماست و خوشبختانه در استان کرمان به خوبی در حال انجام است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79448
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.