مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد؛


برگزاری حضوری مدارس متوسطه دوره دوم در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش حضوری در مدارس متوسطه دوره دوم استان کرمان از ۱۵ آبان ماه آغاز شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص آمادگی مدارس برای آموزش حضوری، اظهار کرد: مهمترین هنر مدیران مدارس در جریان بازگشت به آموزش‌های حضوری، طراحی و اجرای یک برنامه با کیفیت با حداکثر بهره وری در یادگیری است.

وی ضمن اشاره به سیاست بازگشت آرام، تدریجی، ایمن و اقتضایی مدارس به فعالیت‌های حضوری آموزشی و تربیتی مدارس گفت: اقتضایی بودن به معنای آن است که با توجه به شرایط و اقتضائات مدارس دوره‌های تحصیلی و شرایط جامعه برنامه‌ریزی می‌شود و در صورت لزوم فعالیت‌ها تعدیل، تسریع یا کند خواهد شد.

اسکندری نسب تاکنون بخش مهمی از هدف الگوی بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ محقق شده است و خوشبختانه حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری هستند، فرصت یادگیری در شرایط حضور را پیدا کرده‌اند که جمعیتی معادل بیش از ۳۰ درصد کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همه دانش آموزان در دوره دوم متوسطه در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از فرصت آموزش حضوری بهره خواهند گرفت.

اسکندری نسب با اشاره به بازگشایی مدارس در دوره متوسطه دوم اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت باز شدن مدارس و آموزش حضوری، با تصمیم ستاد ملی کرونا مدارس متوسطه دوم از دیروز بازگشایی شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم کلاس درس پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۱۵ آبان ماه با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی به شکل حضوری خواهد بود.

اسکندری نسب تصریح کرد: دو نکته مهم در بحث بازگشایی مدارس، فاصله گذاری اجتماعی و تغذیه است که باید توسط مدیران مدارس طبق فرم‌هایی که آماده کردند مورد توجه قرار گیرد تا مدارس واجد ویژگی‌های لازم باشد و بتوانند بازگشایی مدارس را به صورت دائمی داشته باشند.

بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان بیان کرد: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان استان کرمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۲۵ درصد نیز دوز دوم را تزریق کردند که البته بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست.

اسکندری نسب با بیان اینکه چنانچه مدیران مدارس احساس کنند که کسی مشکوک به ابتلای به کرونا است قطعاً مانع از حضور وی در مدارس شوند، گفت: همچنین طبق سامانه سیب وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی از حضور دانش‌آموزان مبتلا خودداری می‌شود.

وی بیان کرد: همه مدارس متوسطه دوم از دیروز دایر است؛ البته در گروه‌ها و مدارس مختلف و متناسب با اقتضائات روش‌های متفاوتی را اجرا خواهند کرد.

اسکندری نسب در پایان گفت: آموزش حضوری در مدارس دوره متوسطه اول و دوره ابتدایی نیز از اول آذر ماه برقرارخواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79488
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.