با آغاز بهره برداری از پروژه فولاد سازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان


افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور محقق گردید

روز سه شنبه 18 آبانماه 1400 بهره برداری از پروژه فولاد سازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ میدکو در ارتباط تصویری با جناب آقای دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو، جناب آقای دکتر پورمند مدیر عامل میدکو، جناب آقای دکتر خسروی راد مدیر عامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، جمعی از مدیران و دیگر عوامل و دست اندرکاران پروژه آغاز شد.

به گزارش کرمان نو، آقای دکتر قاسمی که از طریق ارتباط تصویری در این مراسم سخنرانی کردند به نقش بسزای این مجموعه در اقتصاد ملی اشاره و در ادامه فرمودند: خدا را شاکرم که توفیق به ثمر رساندن یک مجموعه بسیار ارزشمند در اقتصاد ملی را به ما عنایت کرد، این توفیق بزرگ را به ملت شریف ایران، به مقام معظم رهبری که همگی برای طول عمر با عزت ایشان دعا میکنیم تبریک ویژه عرض مینمایم، همچنین به محضر حضرت آقا امام زمان (عج) که صاحب ملک تمام دنیای توحیدی هستند عرض سلام و ادب و احترام دارم و این توفیق را  به ایشان نیز تبریک و تهنیت عرض میکنم، در ادامه ایشان از حمایتها و پشتیبانی های بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی قدردانی نمودند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد در پایان گفت: امروز جشن بزرگی برای صنعت کشور است ، این کار را که انصافا یک شاهکار صنعتی است و در طول کمتر از 3 سال به این مرحله رسیده است را باید جشن گرفت، این پروژه را که به نام نامی حضرت رسول اکرم(ص) مزین است را با ذکر صلوات بر ایشان و خاندان مطهرشان آغاز میکنیم.

همچنین آقای دکتر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو طی سخنانی در این مراسم گفت:

بنده به عنوان کوچکترین عضو معدنچیان در کشور برخود لازم میدانم که از حمایت های همه جانبه بانک پاسارگاد و صندوق توسعه ملی به جهت حمایت های مالی، تشکر و قدردانی نمایم.

در ابتدای این مراسم نیز آقای دکتر خسروی راد مدیر عامل شرکت فولاد بوتیا گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه فرمودند، ایشان در ادامه بیان کردند:

در سال 1392 اقدامات اولیه در خصوص طراحی و ساخت پروژه  فولاد بوتیا همزمان با گندله سازی انجام شد، در سال 94 و 97 با قراردادهایی توفیق عملیات میدانی پیدا کردیم، در سال 98 با حمایت صندوق توسعه ملی پروژه فولاد بوتیا جان تازه ای گرفت و امروز 28 ام آبان ماه تولید تجاری فولاد بوتیا را خواهیم داشت.

دکتر خسروی راد در ادامه گفت: فولاد بوتیا 5 پروژه کلان دارد: پروژه گندله سازی بوتیا که از سال 96 در مدار تولید قرار گرفته،  پروژه فولاد که امروز شاهد بهره برداری آن هستیم.

کارخانه فولاد سازی بوتیای ایرانیان با ظرفیت تولید سالیانه 1/5 میلیون تن شمش فولادی دومین واحد به بهره برداری رسیده، بعد از کارخانه گندله سازی 2/5 میلیون تنی این مجتمع می باشد و هم اکنون دو پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 450 مگا وات و کارخانه احیا مستقیم به ظرفیت 2 میلیون تن در سال در حال تکمیل می باشند.

 کارخانه فولاد سازی بوتیای ایرانیان قابلیت تولید انواع بیلت، بلوم، بیم بلنک و راند را دارا می باشد. با شروع به کار این واحد، ظرفیت تولید شمش فولاد در هلدینگ مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به 4/2 میلیون تن در سال رسید.

لازم به توضیح است با راه اندازی این پروژه ظرفیت تولید فولاد در این هلدینگ به 4/2 میلیون تن در سال رسید، همچنین قابل ذکر است پیش از این پروژه، کارخانه های فولاد زرند ایرانیان و فولاد سیرجان ایرانیان به مدار تولید وارد شده بودند، در حال حاضر این شرکت با 8 میلیون تن کنسانتره ، 7/5 میلیون تن گندله، 1 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می نماید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79633
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.