بخشی از یک پروژه ۶۵ ساله در کرمان افتتاح شد

پارکینگ هوشمند پروژه صاروج پارس(در گودال خشت مال های کرمان) با حضور استاندار افتتاح شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سعید شعرباف تبریزی” شهردار کرمان بعداز ظهر امروز ۲۲ آبان ماه در آیین افتتاح پارکینگ هوشمند جنوب شرق کشور گفت: بخش اول پروژه صاروج به شکل پارکینگ بعد از سال ها افتتاح شد.

وی توسعه شهر را در ورود سرمایه گذار بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: متاسفانه شهر کرمان در سرمایه گذاری کلان دچار مشکلات بنیادی است و براساس استعدادهای شهر کرمان نتوانستیم فعالیت کنیم.

شهردار کرمان بی توجهی به زیرساخت های اطلاعاتی در جریان سرمایه گذاری را یکی از دلایل عدم حضور سرمایه گذاران در کرمان تلقی کرد.

وی افزود: سرمایه گذار باید از همه ابعاد از جمله سود، چگونگی کمک دستگاه ها در زمینه پیش بردن پروژه و … و همچنین تبعات منفی و مثبت، در جریان باشد.

شعرباف توجه جدی به تهیه بسته های سرمایه گذاری برای پروژه های علمی را از اولویت های شهرداری کرمان دانست و عنوان کرد: پروژه ها باید در کوتاه ترین زمان به بهره برداری رسند.

شعرباف بیان کرد: بافت مرکزی به سمت پیاده مدار شدن سوق یافته که باید مکان هایی برای پارک خودروها در این منطقه در نظر گرفته شود و نباید افراط و تفریط در پارک بافت مرکزی شد.

وی خطاب به سرمایه گذار صاروج گفت: در اجرای پروژه و به بهره برداری رسیدن کامل این مجموعه تلاش بیشتری کند.

«ضرابی» رییس اتاق مشترک ایران و عمان نیز در این مراسم گفت: مردم کرمان ۶۵ سال منتظر اجرای این پروژه هستند.

وی با یادآوری فراز و نشیب های ۶۵ ساله ای که این‌ گودال خشت مال های کرمان گذرانده، بیان کرد: در سال ۱۳۸۹ قرارداد با سرمایه گذاری عمانی منعقد شد.

رییس اتاق مشترک ایران و عمان بیان کرد: طرح صارج بر گرفته از نقوش مسجد جامع و کلوت های شهداد است.

وی موقعیت صارج را استراتژیک دانست و بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ علی رغم همه تأییدات، میراث فرهنگی نامه ای به شهرداری می دهد که پروانه این پروژه را تمدید نکند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79790
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.