انتقاد استاندارکرمان از پیشرفت ۳ پروژه میراثی؛ پیمانکار را خلع‌ید کنید

استاندار کرمان با انتقاد از روند پیشرفت اجرایی سه پروژه بخش میراث فرهنگی ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: اداره کل میراث فرهنگی چرا تاکنون برخورد مناسبی نداشته است و در صورت ادامه وضعیت موجود، پیمانکار خلع ید شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با انتقاد از گزارش نماینده میراث فرهنگی درباره روند پیشرفت این پروژه ها که مدعی بود پروژه ها به علت پذیرفته نشدن وثیقه بانکی در بانک عامل معطل مانده اظهارداشت: چرا باید چنین گزارش هایی را در جلسه ارائه دهید؟ اگر پیگیری برای حل مشکلات کار وجود داشت وضعیت پروژه بعد از گذشت حدود یکسال این نبود.

وی تاکید کرد: آنچه مشخص است اینکه پیمانکار اراده ای برای انجام کار ندارد زیرا توان و بنیه مالی پیمانکار این پروژه ها آنقدر زیاد است که اگر بخواهد می تواند پیشرفت کار را جلو ببرد.

زینی وند خطاب به نماینده میراث فرهنگی حاضر در جلسه اظهارداشت: بهمن ماه سال گذشته استاندار را به همراه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر سر این پروژه ها بردید و گفتید که تا چندماه دیگر افتتاح می شود اما اینک بعد از یکسال چنین گزارشی ارائه می شود که خنده دار است.

نماینده میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه اعلام کرد که برای ضمانت تسهیلات بانکی به میزان ۱۵ میلیارد تومان، پیمانکار که شرکتی زیرمجموعه جهادنصر است وثیقه ای با ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان را به بانک ارائه کرده اما مورد قبول بانک واقع نشده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان نیز در جلسه اعلام کرد که بانک درمورد ماهیت نوع وثیقه ملکی مدنظر و نه مبلغ وثیقه، ملاحظات و ایرادهایی دارد.

استاندار کرمان نیز در ادامه تصریح کرد: برداشت من این است که بیش از آنکه موضوع، ایراد بانک باشد، خود میراث فرهنگی پیگیری جدی نمی کند و پیمانکار، اراده جدی ندارد زیرا مشکلات بانک قابل حل است.

وی افزود: پیمانکار باید ۱۵ میلیارد تومان تامین کند و اینکه نمی تواند چنین مبلغی تامین کند، شوخی است؛ این شرکت چقدر ماشین آلات دارد؟ تنها دو سه لاستیک ماشین آلات این شرکت به اندازه این میزان اعتبار است.

زینی وند تاکید کرد: دستگاه باید ضعف کار را بشناسد و کار را پیچیده نکند، حتما تفاهم نامه و قراردادی بین میراث با پیمانکار وجود دارد که خلع ید هم بخشی از مفاد آن است و باید در صورت نیاز اجرا شود.

استاندار کرمان دستور داد حداکثر طی ۲ هفته مهلت، پروژه تعیین تکلیف شود و اگر مشکل حل نمی شود، میراث فرهنگی به سمت خلع ید برود.

وی درباره روند اجرای پروژه پالایشگاه پلاسمای خون در کرمان نیز گفت که وزارت بهداشت با اجرای پروژه در کرمان موافقت کرده و سرمایه گذار جدید می تواند آن را جلو ببرد حتی در صورت نیاز به تامین زمین در جای دیگر، مشکلی وجود ندارد.

استاندار کرمان درباره روند اجرای پروژه های گازرسانی در جنوب و شرق استان نیز با اشاره به کاهش تعداد انشعاب گازرسانی در استان نسبت به برنامه گفت: نباید تعداد انشعاب ها کاهش یابد، زودتر باید شرکت گاز اعلام می کرد تا نگذاریم این اتفاق بیفتد چون گازرسانی از جمله نیازهای ضروری استان است.

وی گفت: می توان این پروژه را ذیل پروژه های سفر دولت گذاشت و آنجا هماهنگ کرد که تعداد انشعاب های موردنیاز که در برنامه آمده بود نیز محقق شود.

زینی وند همچنین درباره مشکلات پیش روی لوله کشی گاز داخل منازل برخی شهروندان که توانایی مالی ندارند نیز خطاب به نماینده شرکت گاز گفت: اولا که گازرسانی به در خانه های مردم را که اعتبار مشخص خود را دارد را انجام دهید؛ درباره لوله کشی گاز داخل خانه ها نیز فرمانداران با هماهنگی کمیته امداد یک طرح مشخصی ارائه کنند تا هم با اتکا به ظرفیت بخش مسئولیت اجتماعی شرکت های معدنی استان و بانک ها و نیز سایر امکان ها، کمک رسانی یا ارائه تسهیلات به این خانواده ها برای انجام لوله کشی در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین درباره استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای برخی پروژه های مهم استان مواردی را خطاب به متولیان بیان و تاکید کرد که برای استفاده از این صندوق برنامه ریزی کنند.

زینی وند در ادامه همچنین تاکید کرد که مدیران دستگاه های اجرایی که بیشتر آنان چندین سال سابقه مدیریت مفید دارند، موانع پیش روی انجام امورو قوانین مزاحم را مستندنگاری و ارسال کنند تا برای نهادهای کشوری ارسال شود.

وی گفت: با این انتقال تجربه و دانش مدیران، مدیران جدیدی نیز که در استان مشغول به کار شوند، با شرایط بهتر آشنا خواهند بود.

استاندار کرمان دربخش دیگری از سخنان خود نیز با گرامیداشت هفته بسیج گفت: این نهاد مهم که در کشور با تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی شکل گرفت منشا اثرات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و الگویی برای خیلی از کشورهای منطقه شده است.

وی تاکید کرد: در هفته بسیج همه دستگاه ها باید نماد این نهاد را برافراشته و زنده کنند.

زینی وند گفت: هفته بسیج فرصتی است که این نهاد مهم را بیشتر قدربدانیم و تفکری که در شکل گیری این نهاد حاکم بود را دوباره بویژه برای نسل جوان تبیین کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80245
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.