مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال کرمان:


بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان، محمدرضا علیزاده در سومین نشست تخصصی هیئت اندیشه ورز بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی استان کرمان، با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی شعر رضوی از سال ۱۳۷۳ و به همت جمعی از مدیران و شاعران و فعالان عرصه شعر کرمان پایه گذاری شد.

علیزاده ادامه داد: طی این سالهای مدید، جشنواره شاهد فراز و فرودهای متعددی بود اما برگزاری متوالی و منسجم آن باعث شده که این جشنواره به نام کرمان پیوند بخورد.

وی گفت: خوشحالیم که جشنواره آئینی و امام رضایی برای ترویج و گسترش مکتب و سبک زندگی رضوی پس از گذشت بیش از ربع‌قرن همچنان با حضور و همراهی شاعران و فعالان عرصه شعر در استان کرمان و سراسر کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علیزاده تصریح کرد: ما این را از عنایت ویژه امام رضا (ع) می‌دانیم که به رغم همه تلاطم‌هایی که در این ۲۶ دوره ایجاد شده باز هم جشنواره شعر رضوی در کرمان ماند و امسال هم با قدرت و توان مضاعف دوره دیگری از آن را برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: افتخار ما کرمانی‌ها است که چنین جشنواره آئینی – مذهبی با این موضوع با اهمیت و در حوزه شعر در شهر کرمان برگزار می‌شود.

علیزاده ابراز کرد: این جشنواره یکی از رویدادهای مهم در حوزه شعر آئینی و اصولاً حوزه شعر کشور است، افتخار ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خادمی چنین جشنواره‌ای است.

اصلاح ساختار و نحوه برگزاری جشنواره شعر رضوی

و ی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی هیئت اندیشه این جشنواره گفت: چنین جلسات اتاق فکری در دوره گذشته نیز تشکیل شد و امسال هم در حال برگزاری اتاق فکر جشنواره هستیم. البته در سال‌های گذشته وقفه‌ای در برپایی این جلسات و هم اندیشی ها ایجاد شده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: معتقدیم لازم است این جلسات قبل و بعد از جشنواره‌ها برگزار شود زیرا بر این باوریم که نقد منصفانه و نقد درست باعث می‌شود، نقاط ضعف و نقاط قوت هر جشنواره شناسایی شود و سال بعد و دوره بعد بر اساس آن‌ها نقشه راه و برگزاری جشنواره از سوی دست‌اندرکاران و ستاد اجرایی جشنواره تهیه و آماده سازی شود.

علیزاده ادامه داد: جشنواره‌هایی که به صورت سالیانه و پیوسته برگزار می‌شوند یکی از آفت‌های آنها تکرار و روزمرگی است، بی تردید پس از چندین دوره برگزاری باعث ملال و عدم نتیجه مناسب می‌شود. طی سالهای گذشته انتقادها را درخصوص این جشنواره شنیدیم و تلاش کردیم که بر اساس انتقادات درست و هدفمند اصلاحاتی در ساختار، شکل و نحوه برگزاری جشنواره ایجاد کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد حضور و همراهی و مشارکت پیشکسوتان حوزه شعر استان و کشور یکی از نقاط محوری برگزاری این جشنواره است و باید با ایجاد تدابیری هرسال این همراهی و حضور را در جشنواره داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و اراشد استان کرمان تصریح کرد: هدف ما گسترش سبک و سیره فرهنگ رضوی است، این هدف با بسترسازی جشنواره شعر رضوی تسهیل شده است.

وی ادامه داد: لازم است محصول این جشنواره که اشعار بسیار زیبا و فاخری در حوزه شعر رضوی است از سوی مداحان، وعاظ، سخنرانان، رسانه‌ها، صدا و سیما و فعالان فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد تا با نشر و انتشار اشعار قابل توجه این جشنواره در سطح جامعه نیت جشنواره که جلب توجه آحاد مردم به فرهنگ منور رضوی است؛ محقق شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80363
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.