اخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور فرزندان در مدارس، وجاهت قانونی ندارد

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان درباره قانونی بودن یا نبودن أخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور دانش آموزان توضیحاتی داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید رضا میر موسی؛ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص أخذ رضایت نامه از سوی برخی مدارس از والدین برای حضور دانش آموزان در مدرسه، گفت: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایت نامه از والدین برای حضور دانش آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

او افزود: با توجه به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفتی با بازگشایی مدارس ندارد، لذا ضرورتی نیز بر اخذ گواهی و رضایت نامه از والدین وجود نخواهد داشت.

میر موسی با تأکید بر این که برای حضور دانش آموزان در ساعات خارج از برنامه درسی مصوب مانند: شرکت در اردوهاو فعالیت‌های فوق برنامه، رضایت نامه نیاز است، تصریح کرد: مدارس موظف به اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی هستند تا خانواده‌ها نیز با آرامش بتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هرگونه شکایاتی درباره اخذ رضایت نامه از سوی مدارس از طریق سامانه shekayat.medu.ir ظرف مدت ١٠ روز پیگیری و پاسخ آن داده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80770
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.