هلال احمر بافق یک محموله اسباب بازی کودکان به جنوب کرمان ارسال کرد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق گفت: یکهزار و ۵۰۰ قطعه انواع اسباب بازی در چارچوب پویش دست‌های مهربان روز چهارشنبه برای سرگرمی و کمک به کودکان نیازمند جنوب استان کرمان ارسال شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا،  محمدرضا فتاحی افزود: این پویش با هدف کمک به کودکان نیازمند مناطق کم برخوردار ، با همکاری جمعیت هلال احمر، موسسه شادی آفرینان بافق با محور مهدهای کودک (غنچه های هلال) برگزار شد.

به گفته وی تاکنون نهاد حمایتی و چهره‌های معروف هنری، علمی و ورزشی (سلبریتی) به این مناطق کم سفر کردند و یا اصلا سفر نکردند و کمک های مادی و معنوی به مردم محروم و نیازمند این منطقه وسیع کم بود.

رییس جمعیت هلال احمر بافق تصریح کرد: در این پویش چهار مرحله کمک رسانی به نیازمندان منطقه جنوب کرمان برنامه ریزی شد که اولین آن جمع آوری و ارسال اسباب بازی برای کودکان نیازمند بودکه امروز انجام شد و مراحل بعدی تهیه لوازم خانگی، تهیه لباس گرم و بسته های بهداشتی و ساخت سرویس بهداشتی برای مردم همین منطقه است.

این مسوول از اعزام یک کاروان ۱۵ نفری به منطقه یادشده خبر داد و بیان کرد: تعدادی از افراد کاروان در چاچوب پویش دست های مهربان، توزیع اسباب بازی را بر عهده دارند و بقیه هم در پویش قیچی مهربانی کار اصلاح موی سر و آرایش زنان و مردان و کودکان منطقه جنوب استان کرمان را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر امروز اسباب‌بازی‌ها نقشی موثر و حتی تعیین کننده در شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی و یادگیری کودکان دارند، این وسایل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گفته فتاحی، دنیای کودکان متشکل از پیوندهای عاشقانه رویاهای کودک با اسباب بازی هاست به طوریکه در مواردی اسباب بازی‌ها بخشی از وجود او می شود بنابراین نیاز است که خیران در زمینه کمک به روحیه نشاط آفرین کودکان نیازمند با هلال احمر همکاری کنند.

وی،  هدف از جمع آوری و ارسال اسباب بازی را ترویج فرهنگ بشردوستی و کمک به همنوعان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در کودکان این منطقه و اینکه آن‌ها هم در شادی سایر کودکان سهیم باشند ذکر کرد.

رییس جمعیت هلال احمر بافق با بیان اینکه این پویش تا ۲۷ آذر ماه سال ۱۴۰۰  ادامه دارد ،از علاقه مندان خواست در صورت تمایل برای کمک به نیازمندان این منطقه محروم، با شماره ۳۲۴۵۲۲۶۱ تماس بگیرند.

سه خانه هلال اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در بافق افتتاح شد که با راه اندازی این واحدها تعداد این فضاها به هشت مورد رسید.

یکهزار و ۴۰۰ نفر از جوانان و داوطلبان،  عضو جمعیت هلال احمر بافق هستند و مرکز این شهرستان ۵۲ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80778
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.