فرماندار زرند: ازدحام جمعیت مانع خدمت‌رسانی مطلوب در حادثه آتش‌سوزی زرند شد

فرماندار زرند گفت: ازدحام جمعیت در خیابانی کم عرض مانع خدمت‌رسانی مطلوب در حادثه آتش‌سوزی زرند شد و به دلیل حجم بالای آتش اطفای حریق چهار ساعت طول کشید.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، علی صادق‌زاده با تسلیت درگذشت چند تن از شهروندان زرندی در حادثه آتش‌سوزی چند روز گذشته در این شهرستان اظهار داشت: ماشین آتش‌نشانی بلافاصله در محل حادثه حضور داشت اما به دلیل حجم آتش و شعله‌ور شدن مجموعه‌ای که حادثه در آن اتفاق افتاده بود آب ماشین اول تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه من در محل حادثه حضور داشته و از نزدیک شاهد اتفاقات بودم گفت: امکاناتی که در شهر داشتیم همه برای مهار این حادثه بسیج شده بود اما حادثه در یک خیابان کم عرض اتفاق افتاده بود.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه یک ساختمان چند طبقه در این خیابان کم عرض ساخته شده و قسمتی از آن هم به انبار فرش و پنبه تبدیل شده بود افزود: دلایل این حادثه و اینکه چه عاملی باعث آتش سوزی شده در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه زیر ساختمانی در آن حادثه رخ داد و متاسفانه تعدادی از همشهری‌های ما در آن فوت شدند انباری مملو از پنبه بود و زیر زمین ساختمان مقابل هم مملو از فرش و قالی بوده گفت: بلافاصله ماشین آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شد اما ازدحام جمعیت در خیابانی کم عرض باعث شد که خدمات رسانی با سرعت بالا و به شکل مطلوب انجام نشود و این حوادث تلخ اتفاق افتاد.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه ماشین‌های آتش‌نشانی در صحنه حاضر بودند و آتش مهار می‌شد بیان کرد: ساعت‌ها آتش را خاموش می‌کردیم اما آتش از جای دیگر شعله‌ور می‌شد اما با کنترلی که انجام می‌شد اجازه داده نشد که این حادثه به منازل اطراف سرایت کند.
وی با بیان اینکه این آتش سوزی پس از ۴ ساعت مهار شد و این به خاطر حجم بالای آتش و دپوی کالاهای موجود در این محل بود تصریح کرد: این محل نه استاندارد بود و نه جای انبار با این وجود ساعت‌ها برای مهار آتش تلاش می‌شد و هیچ کوتاهی انجام نشده است.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه بعضی شاید مطرح کنند که امکانات کم است گفت: با همین امکانات موجود حوادث زیادی در شهرستان مهار شده و سوانح و حوادث زیادی کنترل شده اما حجم این حادثه و حجم بالای کالای دپو شده در محل حادثه باعث شد که جان چند نفر از همشهریان ما گرفته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80821
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.