معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش نخبگان دانشجویی کرمان:


بزودی تکلیف استانداری کرمان معلوم می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره روند انتخاب استاندار کرمان اظهار کرد: نمایندگان مجلس در امور دولت نباید دخالت کنند اما از آنها برای انتخاب استاندار استان شان نظرخواهی کردیم و اختلاف نظری برای مسند استانداری کرمان وجود دارد و تلاش می کنیم که دود این اختلافات به چشم مردم نرود و بزودی تکلیف استانداری کرمان معلوم می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سید “محمد حسینی” پیش از ظهر امروز سیزدهم آذرماه در همایش نخبگان دانشجویی سراسر استان کرمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حضور در جمع های دانشجویی را مفید دانست و گفت: دانشجویان قشر خلاق و پویا هستند و باید تعامل با این قشر داشته باشیم.

وی در ادامه نامگذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به فال نیک گرفت و در ادامه با یادآوری تاریخ از دوران مصدق و ملی شدن نفت اظهار کرد: منافع انگلیس با ملی شدن نفت قطع شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور از روی کار آمدن رضا خان و محمدرضا شاه پهلوی به وسیله کودتا سخن گفت و تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال این بودند که سبک زندگی و فرهنگ آمریکایی را در ایران نهادینه کنند لذا 16 آذرماه فقط یک بحث فقط سیاسی نبود. با جنگ و دعوا نمی توانیم جهاد تبیینی انجام داد بلکه باید با حکمت و منطق مسایل کشور را تبیین کرد و در جدال هم باید جدال احسن داشت.

حسینی با اشاره به تاثیر جنبش دانشجویی اظهار کرد: خون سه دانشجو به ناحق ریخته شد و اینکه ما با آمریکا سر سازگاری نداریم فقط به خاطر شهادت سردار سلیمانی نیست و از سال 1332 بگویند که کجا به نفع ملت ما کاری کرده است.

وی با اشاره به اشتراک فرهنگی ایران در دوران قدیم با کشورهای دیگر اظهار کرد: در ادبیات فارسی و اشعار قدیمی این ارتباطات مشهود است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه گفت: در 13 آبان 1343 امام راحل به کاپیتالیسیون اعتراض می کنند و امام را به ترکیه و سپس به نجف تبعید کردند.

وی بیان کرد: آمریکا بعد از انقلاب در ایران به دنبال کودتا، جنگ، اختلاف افکنی بین قومیت ها و … بوده و در مذاکرات هسته ای، هشت سال ایران را سرکار گذاشتند و تحریم ها را بر نداشتند.

حسینی افزود: اکنون زمان دیکته کردن متن برجام آمریکایی گذشته و امروز ما متن برجام را تعیین می کنیم و اگر به نتیجه مطلوب رسیدیم بهتر و اگر نرسیدیم به سمت قدرت های شرق حرکت می کنیم. تیم ایران مجهز سر میز مذاکره رفته و مسئولین کشور با قدرت کار خود را در داخل انجام می دهند و شرطی مسایل کشور را اداره نمی کنیم. اکنون عضو دائمی سازمان شانگهای شدیم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و صف های مرغ و … که در سال های قبل ایجاد می شد، اظهار کرد: تلاش می کنیم مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم رفع کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه در دولت سیزدهم از نیروی جوان استفاده کرده است و چند وزارتخانه توسط نیروهای جوان اداره می شود، بیان کرد: نیروهای جوان و نخبه به کار می گیریم و از تجربیات نیز بهره خواهیم برد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما اهل گفتمان هستیم اما ساده لوح نیستیم و دنبال جنگ نیستیم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: هماهنگی و انسجامی در بحث اقتصادی وجود دارد و اختلاف نظر کارشناسی ممکن وجود  داشته باشد اما با گفتمان این اختلاف نظر حل می کنیم و مشکل کشور در دولت قبل این بود که رییس جمهور برای مسایل اقتصادی وقت زیادی نمی گذاشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری بی اعتنایی به مردم را بسیار بد دانست و اظهار کرد: این دولت، یک دولت مردمی خواهد بود و دولت های که در طول چهل سال گذشته داشتیم به طور کامل دولت در تراز انقلاب اسلامی نبودند.

وی بیان کرد: در دولت فعلی هیچ مصوبه ای وجود ندارد که ابلاغ نشده باشد اما در دولت قبل این موارد وجود داشت و در دولت سیزدهم عزم و اراده ای برای رفع مشکلات وجود دارد.

حسینی در ادامه با اشاره به بحران آب در کشور تصریح کرد: بیشتر استان ها با کم آبی روبرو هستند و ممکن است در گذشته نحوه کشت و جایگذاری صنایع ما در مناطق اشتباه بوده است و باید نحوه استفاده از آب های ژرف و دریا در دستور کار قرار گیرد و اکنون شورای آب در دولت تشکیل شده است.

وی در ادامه گریزی به واکسیناسیون زد و گفت: واکسیناسیون را به پذیرش FATF گره زده بودند.

در این جلسه دانشجویان درباره درباره مذاکرات 4+1 و موضع ایران در این دوره از مذاکرات و همچنین از دخیل بودن دانشجویان در مسایل مشورتی کشور سخن گفتند و در ادامه بر لزوم مشخص بود شان و جایگاه دانشجو در دولت سیزدهم تاکید کردند.

همچنین خواستار تعیین تکلیف شدن وضعیت استاندار کرمان و توجه بیشتر به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم شدند و در ادامه یکی از دانشجویان نابینا از مشکلات دانشجویان نابینا سخن گفت و خواستار کمک بیشتر به دانشجویان معلول و اشتغال آنها شد.

برپایه این گزارش، بازنگری و به روزرسانی قوانین از دیگر خواسته های دانشجویان بود و همچنین گفتند؛ متاسفانه در ایران برعکس همه کشورهای پیشرفته، افراد مسن در مسند کارها قرار دارند و جوانان مشاور آنها هستند و همچنین به مشکلات آبی استان نیز اشاره شد.

دانشجویان با انتقاد شدید از وجود دو مجمع نمایندگان در استان و ایراد و مشکل بزرگی که کرمان را دچار این وضعیت کرده را بیشتر متوجه اختلاف بین نمایندگان مردم استان در مجلس دانستند و در ادامه بیان کردند: متاسفانه کرمان در طول این چهل سال با نگاه سرمایه داری اداره شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80867
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.