برگزاری اردو‌های راهیان نور در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ به چه صورت است؟

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمان گفت: برگزاری اردو‌های راهیان نور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت ترکیبی از طریق حضوری و مجازی در دستور کار است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، صدیقه مرادی گفت: هدف اصلی اردو‌های راهیان نور، زنده کردن یاد شهدا در دل‌ها و جان‌های افراد جامعه است.

او افزود: نیاز است که از فرصت اردو‌های راهیان نور بهره ببریم و پیام شهدا را منتقل کنیم؛ باید راه و رسم شهدا را به عنوان الگو‌هایی معرفی کنیم که از همه چیز خود گذشتند تا حرف امامشان زمین نماند و درخت این انقلاب را با خون خودشان آبیاری کردند. در همین زمینه با مشورت‌ها و صحبت‌هایی که با پیشکسوتان و فعالان جبهه‌ی فرهنگی انقلاب شده، اولویت‌هایی برای رویکرد اصلی در برگزاری اردو‌ها پیشنهاد شده که خوب است مطالعه و در برنامه‌ها و فعالیت‌ها در نظر گرفته شود.

مرادی تصریح کرد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، مهمترین راهبرد ماست و اردو‌های راهیان نور مهم‌ترین بستر توسعه این فرهنگ است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: هیچ فعالیتی در فضای مجازی نمی‌تواند جای فعالیت‌های حضوری را بگیرد و تجربه عینی نیز بسیار بالاتر از فضای مجازی است، با حضور دانش آموزان در مناطق مختلف جنگ، دانش آموزان صحنه‌های جنگ را از نزدیک می‌ببینند و بهتر فضای جبهه و جنگ را درک می‌کنند.

او تصریح کرد: کرونا علیرغم مشکلاتی که دارد، دستاورد‌هایی نیز به همراه داشته، بیش از این که یک تهدید باشد یک فرصت بوده و ما شاهد هستیم که فضای جهانی نیز در شرایط کرونایی به سمت آموزش‌های مجازی حرکت می‌کند.

مرادی تصریح کرد: باید رویکرد ما در اردو‌های راهیان نور کاملا مشخص باشد این که آیا اردو‌ها حضوری باشد یا ترکیبی و یا کاملا مجازی، بنابراین این موضوع باید در دستورالعمل‌های مربوط لحاظ شود.

او بیان کرد: طی پارسال در زمان برگزاری اردو‌های راهیان نور که در فضای مجازی انجام شد، محتوای ارزشمندی از سوی آموزش و پرورش تولید شد و خانواده‌های بسیاری نیز از محتوا‌های ارائه شده در فضای مجازی، بهره‌مند شدند.

مرادی ادامه داد: ظرفیت اردو‌های «شمیم نور» نیز بسیار گسترده است که باید بیش از پیش از آن بهره‌مند شویم، چون هزینه این اردو‌ها بسیار ناچیز است، اما اثر تربیتی خوبی در زمینه تقویت غرور ملی بین نوجوانان و کودکان دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رعایت نکات بهداشتی در برگزاری اردو‌ها امری مهم است و این موضوع به شدت باید مورد توجه واقع شود.

او با اشاره به تعطیلی دوساله اردو‌های راهیان نور، گفت: تلاش برای برگزاری اردو‌ها از شاخصه‌های انقلابی بودن است بنابراین دست اندر کاران اردوها، مشمول لطف الهی می‌شوند، رویکرد ما در آغاز «اردو‌ها باید آرام، تدریجی و با اولویت سلامت دانش آموزان» باشد.

مرادی بر صرفه جویی هزینه‌ها در جریان اردو‌های راهیان نور تأکید کرد و گفت: برگزاری هرگونه اردوی راهیان نور باید با هماهنگی کامل مرکز کنترل اردویی انجام و مجوز‌های لازم قبل از برگزاری دریافت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بر ضرورت برگزاری اردو‌ها در استان تأکید و تصریح کرد: در اسرع وقت ستاد‌های راهیان نور تشکیل و رویکرد‌های اردوی، اعم از حضوری، ترکیبی و یا مجازی تعیین شود در اردو‌های ترکیبی برنامه‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که سایر دانش آموزان نیز بتوانند فرآیند اردویی را به صورت زنده از شبکه شاد مشاهده کنند.

او افزود: در رویکرد اردو‌های راهیان نور اصل بر برگزاری حضوری است، اما اردو‌های ترکیبی و مجازی نیز در دستور کار است، زمان شروع اردو‌های راهیان نور از ۱۵ آذر ۱۴۰۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ می باشد که حضوری بودن اردو‌ها منوط به فعال شدن سایت مربوط است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81003
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.