برنامه‌های مردمی، محور مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان

متولیان کمیته شهرستان‌های ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان اعلام کردند که برنامه های مردمی، محور این آیین ها خواهد بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، نشست هماهنگی کمیته شهرستان های ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شامگاه چهارشنبه در محل استانداری با حضور اعضا برگزار و برنامه های این مناسبت تشریح شد.

معاون پیشین سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان که هفته جاری جای خود را به رحمان جلالی سرپرست جدید این معاونت داده است در این نشست حضور یافت و اعلام کرد: دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی با تمرکز بر اجرای برنامه های نو و مردمی برگزار خواهد شد.

این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با برخی شهرستان های استان برگزار و هماهنگی های لازم نیز ذیل هفته مقاومت اتخاذ شد.

فرماندار بم در این نشست ضمن تشریح برنامه های پیش بینی شده در این شهرستان ۳۳ عنوان برنامه را اعلام کرد که برگزاری محفل انس با قرآن و مراسم هجدهمین سالگرد زلزله دلخراش این شهرستان از جمله آنها بود.

فرماندار جیرفت نیز از برنامه ریزی برای برگزاری ویژه برنامه کشوری کنگره شعر ملی، همایش بین المللی ادبیات پایداری در مکتب حاج قاسم و نیز اجتماع مردمی به همین مناسبت خبر داد.

فرماندار رودبارجنوب در ادامه برنامه های این شهرستان را تشریح و اعلام کرد: برنامه تهیه و توزیع غذا بین نیازمندان، یادواره شهدا، مسابقات وصیت نامه و مکتب حاج قاسم و برنامه های ورزشی تدارک دیده شده است.

همچنین فرماندار ریگان در شرق این استان ۱۶ برنامه ویژه هفته مقاومت در این شهرستان را برای گرامیداشت سالگرد دومین شهادت سردار دل ها تشریح و اعلام کرد: یادواره شهدا، محفل انس با قرآن، شب شعر، دیدار با خانواده شهدا و زنگ مقاومت از جمله برنامه هاست.

فرماندار عنبرآباد در جنوب استان کرمان ۳۲ برنامه این شهرستان را به همین مناسبت تشریح و بیان کرد که دیدار با خانواده شهدا، شب شعر مقاومت، مسابقات مختلف علمی و فرهنگی و ورزشی، اردوهای جهادی و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از جمله برنامه هاست.

در ادامه فرماندار فاریاب دیگر مسئولی بود که برنامه ها را تشریح کرد و گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، اجتماع مردمی و برنامه ختم قرآن از جمله برنامه های این شهرستان است.

فرماندار فهرج در شرق استان کرمان نیز مهمترین برنامه های این شهرستان را در قالب یادواره شهدا، برپایی موکب، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اردوهای جهادی و رزمایش سردار دل ها را از جمله برنامه های این شهرستان برشمرد.

همچنین فرماندار قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه استان کرمان ضمن تشریح برنامه های محوری این شهرستان ارائه تسهیلات کم بهره و تهیه جهیزیه برای نیازمندان، محافل قرآنی، نمایشگاه عکس و فیلم را از جمله برنامه های این منطقه برشمرد.

فرماندار شهرستان کهنوج در ادامه این جلسه برگزاری نمایشگاه زندگی عشایر، یادواره شهدا و دیگر برنامه های فرهنگی را از جمله موارد پیش بینی شده این منطقه برشمرد.

در ادامه این جلسه فرماندار منوجان با تشریح برنامه های خود اعلام کرد که یادواره شهدا، تولید و انتشار کلیپ، توزیع کمک های مومنانه و برگزاری اردوهای جهادی از جمله موارد پیش بینی شده در این شهرستان است.

فرماندار نرماشیر هم ۵۰ برنامه این شهرستان را به همین مناسبت تشریح و بیان کرد: یادواره شهدا، جشنواره علمدار، راه اندازی موکب، توزیع جهیزیه رایگان برای نیازمندان و غذای گرم از جمله موارد پیش بینی شده در این شهرستان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81197
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.