رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


از هشت شهرستان نارنجی کشور سه شهرستان آن در استان کرمان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه از هشت شهرستان نارنجی کشور، سه شهرستان آن مربوط به استان کرمان است به طوری که شهرستان های بافت، زرند و سیرجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حمیدرضا رشیدی نژاد عصر امروز ۲۰ آذرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان به تشریح علت نارنجی بودن سه شهرستان استان پرداخت و اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی باید بسیار جدی گرفته شود و ممکن است همکاران ما با حساسیت بیشتری بیماران را بستری می کنند و بیمار را بیش از حد لازم بستری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به فرا رسیدن ایام سالگرد شهادت سردار دلها عنوان کرد: امسال باید بزرگذاشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی بهتر از سال گذشته برگزار شود لذا با حساسیت زیاد بر نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت داشته باشید تا وضعیت کرونایی شهرهای ما بهتر شود.

وی با انتقاد از عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیان کرد: شیوع زیاد بیماری باعث درگیری کل جامعه می شود و همه متضرر می شوند لذا انتظار داریم که هم مردم و هم مسئولین از عادی انگاری پرهیز کنند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: به آبی بودن شهرستان ها دلمان خوش نکنیم و باید وضعیت فعلی را حفظ و در راستای ارتقای بهتر وضعیت گام برداریم.

وی با بیان این مطلب که سیرجان مدت هاست رنگ زرد به خود ندیده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند  که ۱۷۰ نفر آنها ابتلای آنها به کووید ۱۹ قطعی و مابقی مشکوک به کرونا هستند. هم اکنون ۷۸ نفر در آی سی یو(ICU) و ۱۹ نفر تحت ونتیلاتور هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آمار واکسیناسیون گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر در سطح استان دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند و حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف دوز اول و حدود ۶۷ درصد جمعیت هدف نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده اند.

وی بر لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر کلاس های آموزشی(مدارس و دانشگاه ها) تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های عمومی ممنوع است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81272
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.