فرمانده انتظامی استان کرمان:


۴ باند سرقت حرفه‌ای در استان کرمان منهدم شد

فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام چهار باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه منزل، عنف، احشام و خودرو استانی و فرا استانی در استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سردار عبدالرضا ناظری صبح امروز در جمع خبرنگاران از انهدام چهار باند سارقین به عنف و دستگیری سارق حرفه‌ای منازل آپارتمانی خبر داد و اظهار داشت: همکاران ما در پلیس آگاهی و انتظامی شهرستان کرمان و شهربابک موفق به شناسایی و انهدام چهار باند بزرگ سرقت شدند.

وی با بیان اینکه نخستین باند منهدم شده در کرمان، یک باند پنج نفره سرقت به عنف بود افزود: اعضای این باند عمدتاً مبادرت به موبایل قاپی و سرقت گوشی همراه همشهریان با تهدید چاقو می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه این باند تا کنون به ۱۶ فقره سرقت اعتراف داشت بیان کرد: اموال مسروقه کشف، صحنه وقوع جرم بازسازی شده و تعداد مالخر نیز در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند.

وی با عنوان اینکه دومین باند منهدم شده، یک باند سرقت مسلحانه منزل، عنف، احشام و خودرو در حاشیه شهر کرمان بود افزود: اعضای این باند پنج نفره بودند قریب ۱۰ فقره سرقت در محدوده هفت باغ داشتند که اموال سرقتی کشف شده از آنها بنا به دستور مقام قضایی جمع آوری و مالخرهایی در این ارتباط دستگیر شدند.

سردار ناظری با بیان اینکه سومین باند سرقت دستگیر شده یک باند سرقت حرفه‌ای منازل آپارتمانی بود که قبلا هم سه فقره سابقه داشتند گفت: این باند تا کنون به ۳۰ فقره سرقت منازل آپارتمانی اعتراف کردند و هنوز هم اعترافات آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یک باند سرقت فراستانی نیز در شهرستان شهربابک دستگیر شده است افزود: اعضای این باند تا کنون به ۱۱ فقره سرقت در شهرستان شهربابک، شهرهای اطراف و حتی دیگر استان‌ها از جمله اصفهان اعتراف داشتند که مبادرت به سرقت از منازل خالی از سکنه می‌کردند.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بسیاری از این سارقان قبلاً در منازل و محل‌هایی که سرقت در آن واقع شده مشغول به‌کار بودند گفت: از همشهریان تقاضا داریم برای کارگری، دستیاری، مباشر کاری و … در واحد صنفی و منزل خود حتما از شرکت‌های معتبر و با هماهنگی پلیس که تایید صلاحیت آنها انجام می‌شود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اکثر مجرمین جوانان جویای کار و سن پایین هستند که به دلیل عدم اشتغال و عدم توجه به آنها مرتکب این جرائم شدند افزود: از خانواده‌ها تقاضا داریم نظارت بیشتری به فرزندان خود داشته و مسئولان هم با اشتغالزایی نسبت به جذب جوانان اقدام کرده تا از بروز چنین آسیب‌هایی جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81350
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.