معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان:


در دروس پایه شاهد افت شدید تحصیلی هستیم

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان، امتحانات نوبت اول دانش آموزان متوسطه از ۱۸ تا ۳۰ دی ۱۴۰۰ و به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سید محمد حبیب اللهی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: کسب ۴۳ رتبه برتر علمی-پژوهشی توسط دانش آموزان استان باعث خرسندی است و قطعا وجود معلمان و دانش آموزان پژوهشگر و پژوهنده به تعالی برنامه های آموزش و پرورش کمک می کند.

وی با قدردانی از همه کسانی که سبب جریان و شکل گیری آموزش حضوری شدند، افزود: در آموزش حضوری به عنوان موثرترین شیوه آموزشی دو اولویت مهم داریم، با توجه به این که در دروس پایه شاهد افت شدید تحصیلی هستیم، اولویت تمرکز بر اهداف و بخش های کلیدی و مهم دروس که توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارسال شده و اولویت بهبود و کیفیت بخشی به آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در زمینه کیفیت بخشی، هم بودجه بندی مهم است و هم پیش نیاز نوع آموزش هایی که ارائه کرده ایم که این دو اصل باید مد نظر باشد، چون در آموزش حضوری زمان کمتر شده باید به نکات مهم کتاب های درسی پرداخته شود و مدرسه مجازی هم همیشه برقرار باشد.

حبیب اللهی گفت: کنترل برنامه های آموزش حضوری باید در دستور کار باشد و برای مدرسه مجازی برنامه ریزی لازم صورت گیرد، آموزش حضوری به مدت ۶۰ دقیقه و آموزش غیرحضوری هم به مدت ۳۰ دقیقه در شبکه شاد باید انجام شود و تلاش برای رفع ضعف یادگیری و عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان صورت گیرد؛ آموزش حضوری روزانه باید برای همه کلاس ها و رشته ها ارائه شود؛ اولویت اول همه ما باید آموزش حضوری باشد، بر این برنامه ریزی باید نظارت شود، چون در بعضی مدارس انجام نمی شود امروز یا آموزش حضوری کامل و یا آموزش ترکیبی داریم.

وی با بیان این که خوابگاه های دانش آموزی باید راه اندازی شوند، گفت: تکمیل فرآیندها بسیار مهم است؛ مسئولیت تکمیل فرآیندهای آموزش حضوری یا ترکیبی و یا غیرحضوری که فرم های سامانه LTMS.MEDU.IR  و بر عهده معاونان آموزش است.

به گزارش  ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که سنجش فرصتی برای اطلاع از میزان یادگیری دانش آموزان است، بیان کرد: با توجه به این که آینده نامعلومی برای تداوم آموزش حضوری داریم این ضرورت به ما تفهیم می شود که تا جایی که ممکن است آموزش را اثربخش تر کنیم، آموزش های حضوری اثربخش ترین موقعیت یاددهی – یادگیری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81399
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.