۳۰۰ میلیارد تومان برآورد ساخت محور شهداد- نهبندان است

مدیرکل راهداری استان کرمان گفت: مطالعات محور شهداد- نهبندان به اتمام رسیده و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد ساخت این منطقه از جاده است که در صورت تامین اعتبار انجام می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: در یک سال گذشته خدمات زیادی در حوزه راهداری به مردم داده شده که ارائه گزارش آن در راستای امیدآفرینی و معرفی خدمات نظام مقدس اسلامی است.

وی با بیان اینکه بنادر اصلی کشور پنج بندر هستند که در سال ۶۲ حجم زیادی از انباشت کالا در این بنادر وجود داشت افزود: در ۲۶ آذرماه امام خمینی(ره) با یک سخنرانی تاریخی فرمان جابه‌جایی کالاها توسط رانندگان را صادر کردند و رانندگان نیز در یک حرکت بسیجی به سمت بنادر و جابه‌جایی کالاها شتافتند و کشور از یک بحران نجات پیدا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه اول دی‌ماه نیز روز راهدار است و در این روز تمام پرسنل راهداری کار راهداری زمستانی را در گردنه‌ها آغاز می‌کنند گفت: در دو حوزه حمل و نقل مسافر و کالاها و نگهداری راهدارها فعالیت می‌کنیم.

وی با عنوان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در سال ۹۸ رتبه پنجم کشوری حمل کالا را داشتیم و امسال ۳۷ میلیون تن کالا به سایر نقاط کشور حمل شده ادامه داد: عمده مواد حمل شده از استان کرمان به ترتیب مواد معدنی، مواد نفتی و محصولات کشاورزی است.

حاج‌سید علیخانی با بیان اینکه ۳۲ هزار کامیون در استان کرمان کار می‌کند که متوسط سن ناوگان حمل و نقل استان ۱۸ سال است افزود: ۷ پایانه مسافربری در استان کرمان داریم و کرمان، استان پنجم کشور در حمل مسافر است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ خودروی حمل مسافر و حدود ۵ هزار و ۲۰۰ راننده در این حوزه فعالیت می‌کنند گفت: آموزش رانندگان همیشه در برنامه است و حدود دو هزار نفر از روستائیان حاشیه راه‌ها تا پایان سال آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه حدود ۳۲۰ کپسول آتش‌نشانی و ۲۲۰ کلاه ایمنی در سال جاری در روستاها توزیع شده است افزود: ۵۰ مدرسه در حاشیه راه‌ها آموزش‌های لازم ترافیکی را دیده‌اند و یکسری اقلام فرهنگی ترافیکی بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته وجود دارد که از این لحاظ استان دوم در کشور هستیم بیان کرد: هزار و ۹۷۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان وجود دارد.

حاج‌سید علیخانی با بیان اینکه ۱۲ تقاطع در یکسال گذشته اصلاح ترافیکی شده است گفت: ۸۹ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در سطح استان در یک‌ سال گذشته رفع شده و ۳۰۵ کیلومتر روکش آسفالت در یک‌سال گذشته در سطح استان کرمان به‌منظور ارتقای ایمنی راه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ پل در جاده‌ها ترمیم و بازسازی و ۸۰۰ کیلومتر جاده‌ها شانه‌سازی شدند ادامه داد: ۱۳ هزار کیلومتر راه‌های روستایی استان تیغ‌زنی شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81406
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.