رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


سن مبتلایان به کرونا در کرمان رو به کاهش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا شب گذشته ۳۹۶ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حمیدرضا رشیدی نژاد، امروز ۲۷ آذرماه در ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: تا شب گذشته بیماری کووید۱۹، ۱۵۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان قطعی و ابتلای ۲۴۶ نفر نیز مشکوک تشخیص داده شده است.

وی از چشمگیر بودن روند کاهشی فوتی های ناشی از کرونا خبر داد و اظهار کرد: تعداد بستری های استان در هفته قبل نسبت به هفته ماقبل آن ۱۵ درصد کمتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان بیان کرد: حدود سه میلیون و نهصد هزار واکسن در استان تزریق شده که بیش از دو میلیون و ۱۲۲ هزار نفر دوز اول و حدود یک میلیون هفتصد و نود هزار نفر نوبت دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۱ درصد جمعیت هدف نوبت اول و ۶۹ درصد این جمعیت دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، افزود: در استان کرمان تا کنون حدود ۹۰ هزار نفر واکسن نوبت سوم تزریق کرده اند.

رشیدی نژاد از احتمال شیوع اُمیکرون در کشور سخن به میان آورد و گفت: برای افزایش سطح امینی بدن توصیه می کنیم که مردم نوبت یادآوری خود را دریافت کنند.

وی با تاکید برآنکه سن بیماران مبتلا به کرونا رو به کاهش است، اظهار کرد: افرادی که دو نوبت واکسیناسیون اولیه آن‌ها توسط واکسن‌های غیر فعال (سینوفارم، کوواکسین بهارات و کوو ایران برکت) انجام شده است، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحا با پلتفرم مشابه به فاصله حداقل سه ماه از نوبت دوم دریافت کنند و همچنین کسانی که واکسن فعال دریافت کرده اند بعد از گذشت شش ماه از نوبت دوم، اقدام به دریافت دوز سوم کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه درباره وضعیت حضور در کلاس های درس نیز گفت: براساس گزارشات وضعیت کلاس های درس در برخی جاها مطلوب نیست و باید شیوه نامه های بهداشتی با جدیت در کلاس های درس اجرا شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81752
1 نظر
  1. بینام می گوید

    با سلام
    در مورد کلاس ها اگر انلاین و به صورت استاندارد باشه چه لزومی داره حضوری باشه. فقط امتحانات مهمه که حتما حضوری باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.