اجرای ۹ طرح تحقیقاتی دانشگاه ولی عصر(عج) با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: هم اکنون ۹ طرح تحقیقاتی دانش بنیان با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه ولیعصر (عج) آغاز شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر رضا رنجبرکریمی ظهر امروز ۲۷ آذرماه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ولی عصر رفسنجان اظهار کرد: چند شرکت دانش بنیان دانشگاه ولی عصر رفسنجان هفته گذشته به عنوان شرکت های برتر استان معرفی شدند، همچنین مرکز رشد دانشگاه ولی عصر رفسنجان به عنوان مرکز رشد برتر استان انتخاب شد.

وی افزود: امسال سه عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان دانشمندان پراستناد دنیا و جزء یک درصد برترین‌ها معرفی شدند.

وی بیان کرد: مدیران بعضی از این شرکت ها به عنوان مدیران برتر کشور شناخته شدند و این شرکت ها هم اکنون اشتغالزایی مناسبی ایجاد کرده اند و صدها نفر در این شرکت ها به کار گرفته شده اند و علم و صنعت رابطه تنگاتنگی برقرار کرده اند.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان از استقرار ۷۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه خبر داد و گفت: در مجموع ۸۰ شرکت فن آور هم در رفسنجان در دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشکده پسته، دانشگاه ولیعصر و… مشغول به فعالیت هستند، که پژوهشگران و دانشگاهیان در زمان متوقف نشده اند و به فراخور زمان نیازها را شناسایی کرده اند.

رنجبرکریمی در ادامه از آغاز ۹ طرح تحقیقاتی دانش بنیان با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه ولیعصر (عج) خبر داد و اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه همجوار دانشگاه ولیعصر است که در سه سال اخیر همکاری بسیار خوبی را با دانشگاهیان در حوزه تولید علم و فن آوری آغاز کرده است و چناچه این اتحاد بین دانشگاه و مراکز صنعتی تقویت شود به حتم اتفاقات بسیار خوبی در زمینه پژوهش و تولید علم رخ خواهد داد.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: تولید و فن‌آوری فقط با جهاد علمی رخ خواهد داد و اگر کشوری به تولید علم و مقاله نرسد، قطعا به مرحله فن آوری و پژوهش نخواهد رسید.

وی ابراز کرد: دانشگاه هم اکنون مرجعیت علمی است و با وظایفی که برای آن تعیین شده است و با نیازهای جامعه خود را تطبیق می دهد که مسلما گام های زیادی در این راستا برداشته شده است و منبع خیلی از پژوهش ها و کتاب های تحقیقاتی به دستاوردهای دانشمندان برمی گردد.

رنجبرکریمی همچنین گفت: هم اکنون در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ هزار سند علمی در دنیا به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است که جزء ۱۵ کشور تولیدکننده علم در دنیا هستیم و مقام اول علمی را در خاورمیانه داریم. دانشگاهیان در این سال ها بسیار موفق عمل کردند که ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشور است که بیش از ۴۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در این شرکت ها کار می کنند که ۱۶ هزار واحد فن آور داریم.

در این مراسم از مدیران موفق شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران برتر تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81755
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.