معاون راهداری کشور:


نبود اعتبار به موقع مشکل اصلی و مهم پروژه ها است

کرمان نو-معاونت توسعه، ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت :یکی از مشکلات مهم و اصلی پروژه ها که باعث می شود در زمان خود به اتمام نرسند و دچار مرور زمان شده و برای دولت هم گران تمام می شوند نبود اعتبار به موقع است.

خداداد مقبلی شامگاه سه شنبه در بازدید از راه های مواصلاتی شهرستان های بم و فهرج گفت: مطالبات سازمان حمل و نقل جاده ای کشور در بحث راه روستایی کشور حدود ۳ هزار میلیارد تومان است و برای پروژه های راه های اصلی و فرعی هم به همین میزان بایدپرداخت کنیم.

او بیان کرد: پروژه های زیادی داریم که چندین بار مناقصه تجدید می‌شود اما پیمانکار راغب نیست که قیمت دهد زیرا پیمانکار از لحاظ بنیه مالی ضعیف شده است زیرا نبود اعتبارات باعث می شود کار طولانی و توان پیمانکار هم ضعیف شود و نمی تواند کار را به موقع انجام دهد.

اعتبار برای مسیرهای اصلاح شده درنظر گرفته می شود

خداداد مقبلی اظهارداشت: به همراه غضنفرابادی نماینده مردم در مجلس از مسیر فهرج –ریگان جهت ساماندهی و رفع نقاط حادثه خیز بازدید به عمل آوردیم و نقاط و مسیرهای حادثه خیز برررسی شدند همچنین اعتبارات برای مسیرهایی که به اصلاح نیاز داشت در نظر گرفته خواهد شد .

او می گوید گزارشی از مسیرهای حادثه خیز یا مسیرهای مستعد تصادف در حال تهیه است که لیست آن ها جهت ابلاغ اعتبار به اداره کل راهداری استان کرمان ارسال می شود

به گفته او از مسیرهای روستایی هم بازدید به عمل آمد و چند مسیر که نیاز به روکش آسفالت دارد و تعدادی از مسیرهای حادثه خیز که عمدتا در تقاطع ها قرار دارند و اتصال راه روستایی به راه های فرعی هستند مقرر شد برای ساماندهی ان ها نیز اعتباراتی در نظر گرفته شود.

به گفته او میزان اعتبارات این مسیرها مشخص نیست و باید از طریق فهرست بها مبلغ ریالی براورد شود تا کار برای تحویل پیمانکار به مناقصه گذاشته شود.

معاونت توسعه، ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد:در سال جاری اعتبارات راه های روستایی که نیاز به احداث دارند به اداره حمل و نقل جاده ای استان کرمان ابلاغ شده است و باید مسیرها و پروژه های ابلاغ شده هر چه سریعتر توسط فرماندارهای شهرستان های فهرج و بم  پیگیری شود تا پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی و احداثی راه ها شروع شود.

مقبلی می گوید مسیرهایی که نیاز به روکش اسفالت و بهسازی دارند قرار شد در لیستی اعلام شوند تا در پیش بینی اعتبارات ۱۴۰۱ گنجانده شوند

هیچ مبلغی از اعتبار سال جاری جاده دولت اباد تخصیص پیدا نکرده است

او توضیح داد: انشعاب فرعی جاده دولت آباد که به جاده بم- زاهدان متصل می شود و وسعت زیادی را از لحاظ ترافیکی پوشش می دهد نیازمند بهسازی و ارتقای مشخصات به راه اصلی است که بدین منظور اعتبارات استانی توسط اداره کل حمل و نقل جاده ای استان برای این مسیر در نظر گرفته شده و پیمانکار هم مشخص شده است.

به گفته او از ستاد نیز مبلغی برای آن در نظر گرفته خواهد شد ولی نیازمند این است تا در سال اینده از اعتبارات بودجه برای این مسیر پرترافیک مبلغی در نظر گرفته شود تا پروژه اجرا گردد.

مقبلی گفت:اعتبار پروژه جاده دولت آباد در سال جاری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون هیچ مبلغی برای این پروژه تخصیص پیدا نکرده است .

او اضافه کرد: برای پروژه های روستایی نیز مطالعات انجام شده و مقرر گردد اداره راهداری نیز این اطلاعات را جمع اوری کرده  و برای تصمیم گیری با اولویت بندی روستاهای بالای۱۰۰ خانوار یا روستاهای ۵۰ تا ۱۰۰ خانوار سپس روستاهای ۲۰ تا۵۰ خانوار برای احداث راه های روستایی ارسال نماید

پروژه پل دهبکری تا پایان سال به بهره برداری می رسد

معاونت توسعه، ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان حمل و نقل جاده ای کشور به پروژه پل دهبکری که حدود ۱۸ سال از شروع این پروژه می گذرد اشاره کرد و اظهارداشت:در مسیر از این پل بازدید به عمل امد و در جلسه با فرماندار بم نیز تماس تلفنی با پیمانکار برقرار شد و تاکید کردیم تا پایان سال جاری این پل و راه های طرفین آن به اتمام و بهره برداری برسد

او عنوان کرد: اعتبار این پروژه از ردیف اعتبارات حوادث یا نقاط پرحادثه دیده شده است البته هیچ پروژه ای نداریم که اعتبار آن به صورت ۱۰۰ درصد تامین شده باشد زیرا  اگر کار تمام شود و پیمانکار از داشته خود هزینه کند مطالباتی پیدا می کند که باید آن مطالبات را پرداخت کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81957
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.