رابطه تجاری استان کرمان با کشور عمان کلید خورد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با تشریح ظرفیت ها و توانمندی های استان کرمان، گفت: با توجه به اینکه مرکز بزرگ فرآوری موادغذایی در استان البریمی احداث می‌شود، استان کرمان می‌تواند در این پروژه برای سرمایه‌گذاری مشترک حضور داشته باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مهدی طبیب زاده پیش از ظهر امروز دوم دی ماه در همایش توسعه روابط تجاری استان کرمان با کشور عمان با حضور ظاهر الکعبی رییس اتاق بازرگانی استان البریمی عمان گفت: کرمان سرزمین شگفتی های در عرصه های مختلف همچون اقلیم، هوا، طبیعت، منابع و … است.

وی از نیاز استان کرمان به بازارهای بزرگ جهان سخن گفت و افزود: کرمان باید از طریق کشورهای که رابطه تجاری خوبی با دیگر کشورها دارند، وارد عرصه تجاری شویم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان این مطلب که کشور عمان سالیان زیاد روابط خوبی با ایران دارد، تصریح کرد: استان البریمی شرایط خاص و ویژه ای برای ورود کرمان به قاره آفریقا دارد ضمن آنکه در نزدیکی بنادر مهم امارات، ارمنستان و کشورهای آفریقایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کشور عمان دارای اقتصاد باثباتی است و می تواند شریک خوبی برای استان کرمان باشد، عنوان کرد: در شرایط فعلی نیاز داریم زنجیره تولید با هدف ارزش افزوده در کشورهای هدف ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی استان کرمان تصریح کرد: استان البریمی می تواند مرکز فرآوری مواد معدنی و سنگ های تزئینی باشد و این پایه اساسی برای مشارکت ماست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان افزود: در کرمان همه زنجیره معدن ایجاد شده است و عمان به بخش معدن توجه کرده و می تواند روی همکاری کرمان حساب کند.

وی با تشریح ظرفیت توریسم درمانی استان کرمان تصریح کرد: چاره ای جزء تکیه بر تجارت نداریم و اگر اقتصاد ما صادرات محور شد، می توانیم ادعا کنیم که از نعمت های خدادادی به خوبی استفاده کردیم بنابراین باید تلاش کنیم در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82042
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.