شکارچی متخلف قوچ وحشی در جیرفت دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از دستگیری شکارچی غیرمجاز یک راس قوچ وحشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مطهره قریشی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: لاشه قوچ وحشی از منزل یکی از عشایر بخش اسفندقه جیرفت کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت با هماهنگی دستگاه قضایی در بازدید از منزل یکی از عشایر، لاشه یک راس قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه شکاری تک لول و یک دستگاه دوربین چشمی و مقداری ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت، صید و شکار غیرمجاز هر یک راس قوچ وحشی را بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی ۲۵۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: این مبلغ فقط برای ضرر و زیان وارده به محیط زیست لحاظ شده است.

وی افزود: متهم علاوه بر پرداخت جریمه در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می شود.

قریشی بر تشدید فعالیت اکیپ‌های سیار به منظور حراست و کنترل مناطق حفاظت شده تاکید کرد و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

وی گفت: مردم طبیعت دوست هرگونه تخلف زیست محیطی را با شماره تلفن ۴۳۳۱۳۳۱۰ اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

وی افزود: در حال حاضر شکار در تمام مناطق شهرستان جیرفت ممنوع است لذا یگان حفاظت محیط زیست در تمام روزها بصورت فعال در حال گشت و کنترل بوده تا با شکارچیان غیر مجاز برخورد قانونی کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82135
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.