استاندار کرمان:


فرونشست زمین زلزله ای خاموش

کرمان نو- استاندار کرمان گفت:بحث فرونشست را باید در کشور فریاد زد زیرا یک زلزله خاموش در حال رخ دادن است.

به گزارش کرمان نو علی زینی وند شامگاه یکشنبه در ستاد پیش‌گیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان رتبه اول فرونشست را در کشور دارد باید اعتبارات و بودجه لازم برای مواجهه با این موضوع توسط رییس‌جمهوری در اختیار استان قرار گیرد .

او افزود: در بحث اقدام برای رفع مشکل فرونشست زمین نیاز به پشتوانه سازمانی قوی دارد و کار استانداری نیست و مگر سازمانی قوی تر از سازمان بحران هم داریم، برای این کار اعتبار ، تشکیلات و ضمانت اجرا نیاز است

استاندار کرمان اظهارداشت: طبق گزارش ایران شده در دهه ۴۰ در رفسنجان خط فرونشست شناسایی شده است و برای حل این موضوع باید ضمانت اجرایی گذاشته شود و اعتبار به شهرداری داده شود تا تمام منازل آن منطقه خریداری و تخریب شود .

به گفته او با کدام بودجه و اعتبار درباره فرونشست کمیته استانی انجام دهیم ؟ مگر می شود با مصوبه ستاد بحران استان کرمان و بدون قانون درباره فرونشست زمین تصمیم گرفته شود و عملی هم گردد؟!

استان کرمان۹۰۲ میلیارد مترمکعب برداشت آب زیرزمینی دارد

زینی وند درباره برداشت بی رویه آب گفت : سند سازگاری با کم آبی مصوبه به ما داده شده و با توجه به اینکه استان کرمان جزو استان های پیشتاز در این حوزه است هم اکنون در استان کرمان ۹۰۲ میلیارد مترمکعب برداشت آب های زمین است .

او در ادامه درباره ورود سامانه بارشی به دستگاه های اجرایی هشدار داد و افزود: اگر در شهرستانی دستگاهی کوتاهی کند و جان کارمند یا مردم حوزه مسوولیتشان به خطر بیفتد آن دستگاه مسئول است و پذیرفته نیست، نباید دیگر اداره برقی پیدا شود و ۶ نفر از پرسنلش جانشان را از دست بدهند

خروج اعضای ستاد بحران از منطقه سامانه بارشی ممنوع است

نماینده عالی دولت در استان کرمان تاکید کرد: اگر یکصد میلیمتر بارندگی اتفاق بیفتد حتما خسارت زیادی رخ خواهد داد بنابراین اولویت اول ما حفظ جان مردم و اطلاع رسانی و هشدارهای گسترده داده شود.

به گفته وی فرمانداری ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه با اولویت شهرهایی که این بارندگی در آن جا رخ می دهد استقرار ستادهای بحران در منطقه را اجرا کرده و همچنین خروج اعضای ستادها از منطقه ممنوع است .

او به سیل تابستان در شهرستان بافت اشاره کرد و گفت زمانی گفته می شود جهاد کشاورزی قنوات را لایروبی کند اعتبار از استانداری می خواهد در صورتی که قانون بحران می گوید حتی در زمان بحران بخش های خصوصی تحت فرماندهی فرماندار هستند و دستگاه ها باید از اعتبارات خودشان یا بخش خصوصی استفاده کنند زیرا استانداری بودجه و اعتبار برای پرداخت به ادارات را ندارد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82212
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.