رئیس سازمان مدیریت بحران:


راندمان بهره وری آب مصرفی بخش کشاورزی در کشور ۳۵ درصد است

کرمان نو- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متاسفانه با توسعه باغ ها و کشاورزی با توجه به کم آبی، راندمان بهره وری در بخش کشاورزی از آب مصرفی حدود ۳۵ درصد است.

به گزارش کرمان نو اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در بم افزود: تغییر اقلیم واقعیتی است که در دنیا اتفاق افتاده و تاثیر آن در کشور ما که گرم و خشک است بسیار زیاد است.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه زمین بیش از  ۲ درجه سانتی گراد زمین گرم تر شده، کمبود بارش ها و برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی بیشتر خود را نشان می دهد که یکی از تبعات آن فرونشست زمین، بیابان زدایی و افزایش پدیده گردوغبار است که استان کرمان همه را با هم دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در زمان تصدی استانداری کرمان توسط اینجانب، بیلان برداشت بی رویه از آب که تخریب دایمی این سفره ها را در پی دارد در دشت ها یک و یک دهم میلیارد بود که امیدوارم هم اکنون کمتر شده باشد.

به گفته او در بحث مصرف آب و نحوه استفاده از آن در هیچ کدام از بخش ها توجه نشده که باید این مهم در دستور کار قرار بگیرد.
او در بحث فرونشست زمین نیز گفت: اولین قدم ایجاد حساسیت در مقابل کارهایی است که پیشنهاد می‌شود و باید آنها را انجام داد و در این زمینه فرودگاه یک منطقه حساس است و ممکن است در این زمینه با مخاطرات جدی مواجه می شویم.
نجار گفت: به صورت تقریبی اگر در زمین های بدون فرونشست زلزله های ۵.۶ دهم به بالا تخریب بدهند در مناطقی که زمین فرونشست دارد زلزله چهار ریشتری هم می تواند به همان اندازه تخریب ایجاد کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82217
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.