اپلیکیشن راهنمای زائر “جهان شهر مقاومت” در کرمان راه‌اندازی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از راه‌اندازی اپلیکیشن راهنمای زائر “جهان شهر مقاومت” در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی با اشاره به اینکه در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت قرار داریم اظهار داشت: شهر کرمان از مدت‌ها قبل مهیای پذیرایی از زائران حاج قاسم در این ایام می‌شود و امیدواریم تا در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم یک کار مردمی جدی در فضای سالگرد و در جبهه مقاومت انجام شود.

وی با بیان اینکه به برکت خون حاج قاسم و اتحادی که بین مجموعه‌های مردمی و رفقای در میدان و آتش به اختیار ایجاد شده، کمیته‌ای ذیل کمیته برگزاری مراسم حاج قاسم در استان کرمان تحت عنوان کمیته روحانیت، مساجد و تشکل‌های مردمی شکل گرفته افزود: این کمیته امسال هم تشکیل شده و قوت آن از سال گذشته بیشتر است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه به شکر خدا همیشه، قدرت، انگیزه، دغدغه، پشتکار و دغدغه مردم خودجوش خوب بوده، در همه امور نسبت به نهادهای حاکمیتی جلوتر هستند و مسئولان همیشه از این حرکت‌ها درس گرفته‌اند گفت: تاکید مقام معظم رهبری به بنیاد حاج قاسم در سال گذشته این بود که کارها را به صورت مردمی پیش ببرند.

وی با بیان اینکه در این راستا در کمیته مردمی ستاد دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان چند کارگروه درونی ایجاد شده است ادامه داد: کارگروه اسکان برای میزبانی از زائران حاج قاسم در استان کرمان راه‌اندازی شده و تمامی افراد، موکب‌ها و کسانی که می‌توانستند با راه‌اندازی آشپزخانه‌هایی دورهم جمع شده و توزیع غذا بین زائران را در برنامه دارند.

حقانی از راه‌اندازی کارگروه مراسم خبر داد و افزود: تمامی مساجد، تکایا و هیئت‌های استان کرمان در این ایام و به مناسبت ایام شهادت حاج قاسم برنامه‌هایی را دارند که این برنامه‌ها جدای از برنامه‌ها و مراسم شاخصی است که در سطح استان در این ایام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه بین‌الملل گفت: این کارگروه با راه‌اندازی یک موکب بین‌الملل با حضور زائرانی از چندین کشور دنیا در این ایام با زائران مرقد مطهر مطهر حاج قاسم خدمت‌رسانی می‌کند که تمامی رایزنی‌های آن به صورت مردمی انجام شده است.

مسئول کمیته مردمی ستاد دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان با کارگروه موکب‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی موکب‌داران کرمانی در سطح شهر کرمان، در سطح استان و در مسیرهای مواصلاتی به استان فعال بوده و با راه‌اندازی موکب در کنار اسکان زائران، فضای شهر را و استان را به رنگ و بوی متفاوتی بخشیدند.
وی با بیان اینکه تشکیل ستادهای مردی در همه شهرستان‌های استان کرمان و در کل کشور اتفاق مبارکی بود تا همه کسانی که دغدغه‌ای در این حوزه داشتند دورهم جمع شوند گفت: مجموعه‌های مختلف مردمی از جمله جامعه ایمانی مشعر، هیئت‌های مذهبی، مساجد، روحانیت، تکایا، تشکل‌ها و غیره در این ایام دورهم جمع شدند تا در این ایام همه در کنار هم در میدان به صورت هماهنگ عمل کنند.

حقانی از راه‌اندازی اپلیکیشن جهان شهر مقاومت توسط گروه‌های مردمی کرمان خبر داد و گفت: تمامی زائران مرقد مطهر حاج قاسم می‌توانند با کمک این اپلیکیشن قبل از ورود به کرمان وقت گرفته، اسکان خود را هماهنگ کرده و از خدمات ارائه شده به زائران حاج قاسم، برنامه‌‌ها و اماکن زیارتی کرمان در ارتباط با شهید سلیمانی مطلع شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82320
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.