با حضور قائم مقام کمیته امداد؛


۲۰۰ طرح اشتغال نیروگاه خورشیدی مددجویان در استان کرمان افتتاح شد

مراسم افتتاح ۲۰۰ طرح اشتغال نیروگاه خورشیدی مددجویان کمیته امداد استان کرمان با حضور قائم مقام کمیته امداد در شهرستان بردسیر برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مصطفی خاکسار در مراسم افتتاح این طرح های نیروگاهی خورشیدی که با حضور زینی وند استاندار کرمان، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان و جمعی از مسئولان و روسای بانک های استان در شهرستان بردسیر برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته مقاومت و دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی مرز انسان بودن را درید و به قله های ایثار رسید و این چیزی به جزء از خودگذشتگی نبود.

 قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه باید به گونه ای کار کنیم که شایسته نظام و مردم باشد تاکید کرد: اگر احساس می کنیم که به شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال این شهید بزرگوار بدهکاریم باید به مردم خدمت کنیم.

وی بیان کرد: کمیته امداد بر اساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود توجه جدی به توانمندسازی مددجویان دارد و حوزه اشتغال یکی از حوزه های مهم و محوری این نهاد است.

وی از ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان و محرومان طی ۹ ماهه امسال توسط این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۴۰ هزار دوره آموزشی نیز برای مددجویانی که در تلاش برای زندگی آبرومندانه بودند ونیاز به آموزش داشتند طی این مدت برگزار شده است.

خاکسار با بیان اینکه چیزی به عنوان مشکل لاینحل وجود ندارد، گفت: بدون شک رویه همکاری، همدلی، هم افزایی و تلاش و پشتکار رمز حل بسیاری از مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع پنل های خورشیدی یکی از موارد جدی است که در حوزه اشتغالزایی برای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان در دستور کار قرار دارد گفت: در استان های مختلف که این ظرفیت و امکان وجود داشته باشد طرح نیروگاه های خورشیدی اجرا می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، خاکسار ابراز امیدواری کرد: با همکاری و رفع موانع و مشکلات بتوانیم طرح نیروگاه های خورشیدی را در کنار سایر طرح های اشتغال با سرعت بیشتری انجام دهیم.

دکتر یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان  در این مراسم ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: با افتتاح این 200 طرح نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی در استان تعداد طرح های نیروگاهی مددجویان در استان به هزار طرح افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان کرمان بیشترین طرح نیروگاه های خورشیدی برای مددجویان را در کشور اجرا کرده است.

دکتر صادقی با بیان اینکه با اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی هر خانوار به طور میانگین ماهیانه بیش از سه میلیون تومان درآمدزایی دارد، گفت: پیش بینی می شود تا دو ماه آینده نیز 200 طرح نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی مددجویان در استان کرمان افتتاح و وارد مدار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82593
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.