در گردنه های کوهستانی استان کرمان صورت گرفت؛


امداد رسانی به ۵۷ خودروی گرفتار در برف

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: با بارش شدید برف در گردنه های کوهستانی سرنشینان ۵۷ وسیله نقلیه در این محورها گرفتار شدند که با تلاش ماموران پلیس راه به آنان امدادرسانی شد و به مسیر خود ادامه دادند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرهنگ علی رضایی، در تشریح این خبر گفت: از بامداد روز گذشته شاهد بارش شدید در استان بودیم که این رحمت الهی در گردنه ها و مناطق کوهستانی به صورت برف بود که با موضوعات مختلف ترافیکی همراه شد.

وی افزود: حضور ۱۰۰ درصدی ماموران پلیس راه و استقرار شبانه روزی تیم های خودرویی درگردنه  های برف گیر خانه سرخ در محور “کرمان-سیرجان”، گردنه “کفنوئیه” در محور “کرمان-بافت” و گردنه “سیرچ” در محور “کرمان-شهداد” و حضور و گشت زنی در سایر مسیرهای برف گیر باعث شد تا ماموران تغییرات و شرایط جوی را به صورت لحظه ای رصد کرده و با همکاری سایر تیم های امداد و نجات جاده ای به خصوص راهداری، هلال احمر و اورژانس، امنیت ترافیکی این محورها را برقرار کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: همکاران من با تلاش جهادی از ابتدای بارش برف تا صبح امروز توانستند ترافیک محورهای برفگیر را مدیریت و به ۵۷ خودرو سبک و سنگین گرفتار در برف امدادرسانی کنند.

وی اظهار داشت: در برخی صحنه ها  شاهد بودیم خودروها به علت بارش شدید برف و لغزندگی مسیر به سمت پرتگاه لیز خوردند که با حضور همکاران من و امدادرسانی به موقع، نجات یافته و به مسیر اصلی برگشته و با یدک کردن آنها، جان سرنشینان خودرو را نجات دادند.

سرهنگ رضایی گفت: با قاطعیت می توانم بگویم که در ۲۴ ساعت گذشته برای حفظ جان سرنشینان خودروها و برقراری امنیت ترافیکی در محورهای برفگیر هیچ یک از کارکنان پلیس راه شمال استان، لحظه ای چشم روی هم نگذاشته و تا صبح با امدادرسانی، انسداد مسیر ها، یدک کردن خودروها و گشت زنی مداوم در طول مسیر برای شناسایی احتمالی خودروهای گرفتار در برف از هیچ تلاشی دریغ نکردند که جا دارد از تلاش همکارانم صمیمانه قدردانی کنم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82743
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.