تلاش‌ها برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده کرمان/ راه ۱۵ روستا همچنان مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ضمن تشریح آخرین اقدامات در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده جنوب این استان در ابعاد مختلف گفت: از کل راه‌های روستایی مسدود شده، راه ۱۱۵ روستا تاکنون باز شده و ۱۵ مسیر نیز در حال بازگشایی است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مجید سعیدی افزود: بازگشایی ۱۵ راه مسدود باقی مانده در جنوب کرمان به دلیل کوهستانی، سخت گذر و یا باتلاقی بودن به زمان بیشتری نیاز دارد و در حال بازگشایی است.

وی با بیان اینکه بارش باران و جاری شدن سیلاب همچنین موجب مسدود شدن چهار راه اصلی، شریانی و بین استانی در جنوب کرمان به دلیل تخریب پل و لبریز شدن آبنماها شده بود که با تلاش ماموران راهداری و نیروهای امدادی این مسیرها بازگشایی شد ادامه داد: اینک تمامی راه های اصلی در این منطقه باز است و فقط برخی راه های روستایی مسدود باقی مانده که در حال بازگشایی است.

۱۱۷ روستا در معرض جدی سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار داشت: هزار و ۷۲۵ خونه روستایی و شهری در جنوب کرمان دچار آبگرفتگی شدید شده بود که تخلیه آب این منازل توسط تمامی نهادهای حمایتی و امدادی در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه ۱۱۷ روستای جنوب این استان در معرض جدی سیلاب قرار گرفته بود که با پیگیری و اقدامات انجام شده اجازه وارد آمدن آسیب جدی به این مناطق داده نشد گفت: برخی منازل به دلیل آسیب های وارد آمده نیازمند تعمیر هستند و تعداد اندکی باید تخریب و بازسازی شوند.

سعیدی ادامه داد: بنیاد مسکن در حال رصد منازل آسیب دیده از سیل در پنج شهرستان جنوب استان کرمان است که بزودی آمار این منازل اعلام می شود.

صدمه و تخریب ۳۵ شبکه انتقال برق

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین بارش باران و جاری شدن سیلاب موجب وارد آمدن صدمه و تخریب ۳۵ شبکه تاسیسات و انتقال برق در جنوب کرمان شده بود که با تلاش نیروهای این ادارات هم اکنون تعداد مناطقی که دچار قطعی برق هستند تنها به ۲ مورد رسیده و برق این مناطق نیز بزودی وصل می شود.

تنها اتصال آب ۹ روستا باقی مانده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار داشت: همچنین بارش باران و جاری شدن سیلاب در جنوب کرمان موجب قطع آب ۳۱ روستای این منطقه شده بود که با تلاش ماموران ادارات آب شهرستان ها آب ۲۲ مورد از این مناطق وصل شده و فقط ۹ روستا باقی مانده است.

مشکلی در توزیع بسته های معیشتی نداریم

وی از توزیع اقلامی مانند چادر، پتو، موکت مواد غذایی، بسته های غذایی ۷۲ ساعته، آب معدنی و غذای گرم بین خانوارهای آسیب دیده از سیلاب در جنوب کرمان خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال بازرسی و رسیدگی به مددجویان این نهاد است.

سعیدی تصریح کرد: ارزیابی خسارات ناشی از بارش باران و بروز سیلاب در بخش های مختلف کشاورزی، دام، راه و ابنیه، شبکه توزیع انتقال آب و برق در حال انجام است و تا هفته آینده اعلام می شود.

به گزارش کرمان نو، بارش شدید باران در استان کرمان همزمان با چند استان دیگر، طی چندروز اخیر سبب جاری شدن سیلاب و بروز خسارت های مختلف در شهرستان های جنوبی این استان شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82839
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.