انتقاد نماینده کرمان از تصمیمات مدیرعامل شرکت مس کرمان

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلایندگی‌هایی که شرکت ملی مس برای مردم کرمان ایجاد کرده است تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم حق مردم کرمان دراین صنعت ضایع شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تذکر بنده خطاب به وزیر صمت در خصوص اقدامات خلاف منافع مردم کرمان است که از سوی مدیرعامل شرکت ملی مس کرمان صورت گرفته است. اخیرا خبری از تشکیل جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی با حضور مدیرعامل مس و تعدادی از نمایندگان پخش شد که گویا در این جلسه در خصوص انتقال منابع این شرکت به خارج از استان کرمان بحث شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور اتخاذ چنین تصمیماتی که مغایر با منافع مردم می‌باشد از سوی مدیرعامل شرکت ملی مس باعث ناراحتی مردم کرمان شده است. فعالیت شرکت ملی مس در کرمان باعث آلایندگی‌هایی در منطقه شده است امروز میزان آمونیاک آب ۱۲ برابر حد مجاز و میزان اس او دو هوا ۳۵ برابر حد مجاز بوده و بخشی از مراتع استان به خاطر آلایندگی از بین رفته است. میزان سرطان در منطقه از حد متوسط کشور بالاتر است.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت مس حق ندارد منابع مربوط به شرکت را به جای دیگری انتقال دهد این منابع حق ۵۰۰۰ نفر بازنشسته و سهام عدالت است. وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها ۱۳ درصد از این شرکت را برعهده دارد و وزیر صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند و بخواهد ۵۰۰ میلیارد منابع را به جایی دیگر منتقل کند. حق مردم آذربایجان از مس محفوظ است اما اجازه نمی‌دهیم حق مردم کرمان ضایع شود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: همان طور که مستحضر هستید ۲۰ درصد از این شرکت متعلق به مردم ورزقان آذربایجان می‌باشد و در آن جلسه که وزیر حضور داشت مقرر شد به اندازه همین ۲۰ درصد به هیات مدیره در ورزقان آذربایجان اجازه مدیریت داده شود. هیچ مبلغی جابه‌جا نشده است و حق مردم کرمان محفوظ است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82842
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.