برگزاری اجلاسیه سالگرد حاج قاسم با حضور سردار سلامی| تالار شهید سلیمانی افتتاح شد

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شخصیت حاج قاسم در همه جهات کامل بود گفت: اینکه می بینید داغ شهادت سردار سرد نمی‌شود از آنجاست که قاسم جاری و تکثیر شده است.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سلامی روز پنجشنبه در اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل مصلای امام علی(ع) شهر کرمان افزود: رهبری او را مصداق اخلاص، صداقت و عمل صالح دانسته اند و اسلامی ترین و ایرانی ترین شخصیت جهان اسلام، ملت ایران و مردم کرمان بود.

او تاکید کرد: حاج قاسم در عراق عزیز که قلب های ما در آنجاست، در کنار برادران عزیزمان در عراق ایستاد و از حرم ائمه اطهار (ع) و حیثیت مومنان و حریم مسلمانان دفاع کرد؛ در سوریه نیز که هتک حرمت ناموس مسلمانان برای او قابل تحمل نبود و غصه می خورد، بغض می کرد و می جنگید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شخصیت حاج قاسم در همه جهات کامل بود گفت: او یک شخصیت معیار بود که می توان اندازه های عمل را با او سنجید.

وی افزود: حاج قاسم یک شخصیت معیار، میزان و ترازوی عمل بود و می توان انفاق، ایثار، صبر و توکل را با او سنجید.

سردار سلامی ادامه داد: افتخار دارم که حامل سلام و دعای خیر و ارادت قلبی مقام معظم رهبری به مردم استان کرمان و خانواده شهدا باشم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: 2 سال گذشته در چنین روزی در کرمان باران بارید، اما نه از آسمان، بلکه از چشمان محزون مردمانی که سر از پا نمی شناختند؛ از خود بیخود شده بودند و در اوج دلدادگی و عطش ملاقات، با همه وجود و قلبشان برای بدرقه آسمانی یک مرد بزرگ در میدان این شهر حاضر شده بودند و در مقابل چشمانشان پیکر مطهر سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری همانند خورشید درخشان تجلی می کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه سردار پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در تاریخ جهان و بشریت بیشترین سال های عمر خود را در میدان جهاد گذرانده است، تاکید کرد: سردار شهید پورجعفری در تمامی میادین همراه، همپا، همرزم، غمخوار و دلسوز سردار سلیمانی بود و برای او برادری می کرد و او را یاری می رساند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه حاج قاسم، حاصل عمر رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه ای است تاکید کرد: توصیف این مرد بزرگ از عهده من بر نمی آید و می توانم به اندازه بضاعت خود او را توصیف کنم اما عظمت او فراتر از وسعت ذهن ماست.

وی تصریح کرد: او اکنون یک شهید است، همانطور که خود گفته است، شهید به دنیا آمد؛ هر انسانی تمثال و تجسم هویتی است که در نبرد با آن شناخته می شود، شهدا همیشه شهید هستند، حتی وقتی در این دنیا حیات ظاهری دارند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه حاج قاسم محصول ایمان و عمل صالح بود گفت: حاج قاسم از آنچه دوست داشت انفاق می کرد، در امر به معروف هرگز خود را فراموش نمی کرد، کتاب می خواند و به آن عمل می کرد و می توان به زیبایی قاسم را با قرآن توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه می توان او را با آیه آخر سوره فتح توصیف کرد، ادامه داد: در مقابل مومنان بال تواضع می گشود و تواضعی از رحمت داشت و از سرزنش نمی ترسید و جهاد می کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: فضائل اخلاقی او انتها نداشت، او در سلام کردن پیشی می گرفت و اگر به او سلام می کردی حتما بهتر از آن جواب می داد و همه در چشمان او بزرگ و دشمنان در نگاه او کوچک بودند.

سردار سلامی افزود: همه آنان که به غیر از خدا می خوانیم و قدرت های به ظاهر بزرگ عالم اگر متحد شوند قدرت آفرینش پشه ای را ندارند و این جهان‌بینی حاج قاسم بود که قدرت عظمت و بزرگی را از آن خدا می دانست و الله اکبر در وجود او تجسم داشت و او تبلور این معنا بود.

در پایان این مراسم از تالار شهید سلیمانی واقع در موزه دفاع مقدس کرمان رونمایی شد.

در این تالار سیر زندگی شهید حاج قاسم به نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82894
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.