استاندار کرمان:


۱۵۰۰میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب کرمان وارد شده است

استاندار کرمان از وارد شدن هزار و ۵۰۰میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، علی زینی وند در خصوص خسارت‌های سیل اخیر در استان کرمان اظهارداشت: در اثر سیل اخیر خسارت‌های زیادی در مناطق سیل زده و به مردم و زیر ساخت‌های وارد شده است و در حال جمع بندی خسارت‌ها هستیم اما در بخش کشاورزی شاهد خسارت گسترده هستیم به طوری که منابع آبی کشاورزی جنوب کرمان نیز دچار خسارت عمده شده است.

وی افزود: رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج بیشترین خسارت را دیده‌اند هر چند که با تدابیر و اقدامات لازم انجام شده خوشبختانه هیچ مورد خسارات جانی از سیل در این منطقه ایجاد نشده اما سطح خسارت‌های مالی بالاست.

زینی وند گفت: به بخش زیادی از کشاورزی، دامداری، زندگی مردم و لوازم منزل اهالی این مناطق و زیر ساخت‌ها خسارت دیده است و راه‌های روستایی و عشایری هم وضعیت خوبی ندارند.

استاندار کرمان بیان کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی خسارت وارد شده است و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌ها و ترمیم راه‌ها خسارت داریم در حوزه روستایی و منازل روستایی در حال جمع بندی نهایی هستیم در حوزه احشام هزار رأس تلف شده‌اند.

وی ادامه داد: برای ایجاد سیل بند در منوجان و رودبار و قلعه گنج ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا ایمنی حداقلی در برابر سیل‌های آینده ایجاد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83098
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.