نذر خدمت جهادی ۲ هزار و ۵۶۰ آموزگار در مدارس ابتدایی استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از نذر خدمت جهادی ۲ هزار و ۵۶۰ آموزگار بالای ۲۰ سال در مدارس ابتدایی استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی با اعلام این خبر گفت: طرح نذر خدمت جهادی در حاشیه بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدرسه پسرانه دوره اول ابتدایی معلم کرمان در استان و کشور کلید خورد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون خدمات کشوری معلمان با سابقه بالای ۲۰ سال کار باید فقط ۲۰ ساعت خدمت کنند اما دو هزار و ۵۶۰ نفر از مجموع حدود ۴ هزار نفر از آموزگاران مدارس ابتدایی استان که مشمول تقلیل ساعت کاری بوده‌اند، با توجه به کمبود نیروی انسانی در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان به صورت تمام وقت و خیر خواهانه در کلاس‌های درس خود حضور یافتند.

رضایی با بیان اینکه صرفه جویی در نیروی انسانی مهمترین صرفه جویی در آموزش و پرورش است، بیان کرد: با اقدام خیرخواهانه این آموزگاران ماهیانه ۴۰ هزار و ۹۶۰ ساعت اضافه تدریس معادل خدمت ماهیانه ۴۲۷ نفر آموزگار در استان صرفه جویی شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خیرخواهانه این همکاران فرهنگی گفت: این آموزگاران خیر، زمینه صرفه جویی ماهیانه بیش از ۸۵۰ میلیون تومان را در آموزش و پرورش استان فراهم کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش طرح نذر خدمت جهادی از استان کرمان در سراسر کشور کلید خورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83221
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.