۲۸۵۰۰ نفر در استان کرمان اشتغال ناقص دارند

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۱۰۰ هزار بیکار در استان کرمان برآورد شده که هیچ اطلاعاتی از آنها وجود ندارد و ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان اشتغال ناقص دارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید استان کرمان صبح امروز با حضور مهرابی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ سال به بالای استان کرمان ۱۱.۱درصد است اظهار داشت: نرخ بیکاری جمعیت روستایی استان کرمان ۹.۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی نخستین نیاز تولید کشور و استان کرمان است و بانک‌ها نقش مهمی در تامین مالی برای ایجاد اشتغال دارند ادامه داد: بازاریابی یکی از مشکلات پیش روی استان به‌ویژه در حوزه بازاریابی محصولات کشاورزی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در حوزه زیرساختی در استان کرمان تقریباً مشکلی وجود ندارد گفت: البته کمبودهایی در حوزه انرژی از جمله برق و آب وجود دارد که در حال رفع شدن است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کمبود زمینی برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی و احداث کارخانجات نداریم افزود: موانع پیش روی اشتغال استان کرمان شناسایی شده و امیدواریم با تکمیل بانک اطلاعاتی اشتغال ایرانیان برخی مشکلات برطرف شود.

اسماعیلی با بیان اینکه حدود ۳۰ کاریابی در استان کرمان فعال است عنوان کرد: حدود ۱۰۰ هزار بیکار در استان کرمان برآورد شده اما هیچ اطلاعاتی از آنها وجود ندارد و راستی آزمایی دقیق انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه مشاوره اشتغال بسیار اهمیت دارد تا افراد به شغل پایدار برسند گفت: هشت دفتر مشاوره و کارآفرینی در استان کرمان وجود دارد که خیلی فعال نیستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان ضرورت دارد و فرهنگ کار در استان در سال‌های گذشته به‌شدت آسیب دیده است افزود: مسیر کارآفرینی فرزندان از دبیرستان و هنرستان باید ترسیم و مشاوره داده شود.

وی با اشاره به اینکه هدفگزاری اشتغال استان در سال جاری ۵۰ هزار و ۴۰۱ نفر است که تاکنون بیش از ۳۰ هزار شغل انجام شده است بیان کرد: ۳۹۸ هزار نفر در استان، شاغلان کم درآمد هستند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۴۴ هزار نفر در استان از اشتغال و جست‌وجوی شغل ناامید شوند افزود: ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان اشتغال ناقص دارند و نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۰.۳ درصد است.
در این جلسه حسین مهرابی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه درک خوبی از مفهوم زیست بوم اشتغال استان وجود ندارد و باید تبیین شود اظهار داشت: اشتغال زنان در استان نیاز به پیگیری دارد و مشکلات پیش رو باید آسیب شناسی و کارشناسی شود.

وی با بیان اینکه شفاف سازی اطلاعات و همکاری و همدلی در زیست بوم اشتغال استان بسیار اهمیت دارد گفت: طرح ایجاد کانون خیرین کارآفرینی و اشتغال در استان پیگیری می‌شود و در این طرح مشاغل خرد و کلان مدنظر است که بسیج توانمندی‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌ها را پیگیری می‌کند.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای محرومین به‌ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کار بسیار سختی است اظهار داشت: طرح‌های اشتغال در مناطق سیل زده بر اثر سیل اخیر خسارت زیادی دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان هستند گفت: خیلی از این زنان توان کار کردن دارند که می‌توان با مشاغل خانگی برای آنها درآمدزایی کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: کمیته امداد سه تا پنج سال هزینه بیمه فردی را که تحت پوشش این نهاد بوده و به کارگیری شود را متقبل می‌شود که یک بسته تشویقی برای کارفرمایان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83269
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.