کشف یک انبار کود تقلبی در شهرستان عنبرآباد

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه از کشف یک انبار کود تقلبی در شهرستان عنبراباد خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: پس از آن که اطلاع حاصل کردیم یک محموله کود شیمیائی در انبار یکی از منازل مسکونی واقع در شهر عنبرآباد در حال تخلیه می‌باشد، سریعأ با هماهنگی داداستان اکیپ پایش مواد کودی جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی و اداره صمت به محل مورد نظر اعزام شدند.

او می‌گوید: برای بررسی موضوع با مقاومت و ممانعت شدید صاحب محموله مواجه شدیم و در نهایت با دستور صریح و قاطع سلیمانی دادستان شهرستان، انبار به وسیله نیرو‌ها بازگشایی و مشخص شد که کیسه‌های موجود از نوع سولفات سدیم بود، که هیچ هویت کودی نداشته و برای مصارف صنعتی، شوینده و مصارف غیر کشاورزی هست و تعداد ۶۶ کیسه از این نوع سولفات سدیم در انبار موجود بود.

او می‌گوید: در این انبار تعداد ۴۱۴ کیسه خالی تحت عنوان فسفات آمونیوم شرکت رازی (جعلی) با دستگاه دوخت درب کیسه موجود بود که افراد خاطی کیسه‌های خالی جعلی شرکت رازی را با مواد صنعتی و غیر کشاورزی (سولفات سدیم) پر و تحت عنوان کود فسفات امونیوم به فروش می‌رساندند.

طاهری گفت: در این بازرسی تعداد ۹ کیسه خالی کود سولفات پتاسیم و تعداد۶ کیسه خالی سوپر فسفات تریپل شرکت خدمات حمایتی (جعلی) کشف شد، افراد خاطی این کیسه‌های خالی را نیز با مواد غیر کودی پر و تحت عنوان کود سوپر فسفات تریپل و سولفات پتاسیم به فروش می‌رساندند.

مدیر جهاد کشاورزی می‌گوید: انبار مذکور صورتجلسه، پلمپ و پرونده مذکور برای طی مراحل قانونی در دست اقدام است.

طاهری گفت: کشاورزان عزیز تحت هیچ عنوان از کود فسفات امونیوم شرکت رازی به دلیل جعلی و تقلبی بودن استفاده نکنند و همچنین در زمان خرید هر نوع ماده کودی نسبت به تهیه فاکتور و شماره ثبت ماده کودی دقت لازم داشته باشند.

او در پایان از حمایت و دستور صریح و قاطع دادستان در برخورد با متخلفین و همچنین همراهی نیروی انتظامی و اداره صمت تشکر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83339
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.