استاندار کرمان خبر داد:


دستور رئیس جمهور برای تداوم احداث سیل‌بند جیرفت به وزیر نیرو ابلاغ شد

رئیس جمهور به وزیر نیرو دستور داد بر اساس سازوکار پیشنهادی استاندار کرمان، اقدامات مقدماتی و لازم برای احداث و تکمیل سیل‌بند جیرفت آغاز شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، استاندار کرمان عصر دیروز در جلسه ای یک ساعته با وزیر کشور، مصوبات سفر رئیس جمهور  و وزیر کشور به مناطق سیلزده استان را با جزئیات و به طور دقیق بررسی کرد.

استاندار کرمان صبح امروز 6 بهمن ماه در تشریح مذاکرات و مصوبات این جلسه گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به جنوب استان کرمان تکمیل سیلبند جیرفت بود که در زمان حضور ایشان در جنوب، در خصوص احداث و تکمیل سیلبند جیرفت توجیهات لازم را به رئیس جمهور ارائه و ضمن تبیین احداث آن، سازوکاری برای احداث سیلبند پیشنهاد دادم.

علی زینی وند افزود: وزیر کشور در این جلسه اعلام کرد رئیس جمهور روز یکشنبه  گذشته در هیات دولت همین استدلال و سازوکار را در هیات دولت مطرح و بر همین اساس و سازوکار از سوی رئیس جمهور بر احداث سیلبند جیرفت و بر اجرا و عملیاتی شدن مصوبات و تسریع در رسیدگی به امور سیلزدگان در جنوب و شرق استان کرمان تاکید شد.

وی با توجه به اظهارات دکتر احمد وحیدی اعلام کرد: در جلسه هیات دولت یکشنبه سوم بهمن ماه رئیس جمهور به وزیر نیرو ابلاغ می کند تا با قید فوریت اقدامات مقدماتی لازم برای آغاز احداث ادامه سیلبند جیرفت را که مطالبه مردمی است و نقش مهمی در جلوگیری از تکرار سیلاب های هرساله در دشت رودبار و جازموریان دارد را به عمل آورد.

به گفته استاندار کرمان مقرر شد این مصوبه و دستور رئیس جمهور با امضای وزیرکشور به عنوان نایب رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به وزیر نیرو ابلاغ شود و اجرایی شدن آن را پیگیری کنم.
دکتر زینی وند تصریح کرد: سایر مصوبات سفر در خصوص جبران خسارات احشام، منازل نیز به معاونت عمرانی وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه های مسئول، ابلاغ شده است.

استاندار کرمان گفت: مقرر شد تا روز شنبه تمامی خسارت های سیل اخیر برآورد شود تا روز یکشنبه در هیات دولت مطرح و مصوبات لازم و جدید اخذ گردد.

زینی وند افزود: وزیر کشور بر فعالیت مستمر قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در سطح شهرستان و استان تاکید کرد تا با تلاش هایی که در حال انجام است زندگی مردم به حالت عادی برگردد و اوضاع کشاورزی مناطق نیز سامان یابد.

به گفته استاندار کرمان قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در شهرستان ها و استان تشکیل شده و جلسات شهرستانی به طور مستمر و معمولا هر 48 ساعت و جلسات استانی نیز به طور هفتگی و فوق العاده به ریاست استاندر و جانشینی دکتر موسوی معاون عمرانی برگزار می شود.

همچنین استاندار کرمان  امروز با دکتر محسن رضائی معاون اقتصادی رییس جمهور دیدار و گفتگو می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84098
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.