عدم وجود زیرساخت‌ها توسعه استان کرمان را در آینده با مشکل مواجه می‌کند

رئیس اتاق استان کرمان گفت: اگر از الان کاری برای زیرساخت‌های کشور نشود در آینده نزدیک استان کرمان به‌شدت با بحران گاز روبه‌رو خواهد شد.

رئیس اتاق استان کرمان گفت: اگر از الان کاری برای زیرساخت‌های کشور نشود در آینده نزدیک استان کرمان به‌شدت با بحران گاز روبه‌رو خواهد شد.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: توسعه پایدار در استان کرمان و پیدا کردن راه رفع عقبماندگی‌ها با کار کارشناسی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه اتاق است که در یک فضای صمیمی مشکلات را در میان بگذارد تا توسعه نامتوازن از چهره استان برداشته شود گفت: روند مصرف و تولید در استان به جایی خواهد رسید که آثار آن بسیار بد خواهد بود و قبلاً هشدار آن را داده بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: مجموع ورودی گاز استان ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار متر مکعب در ساعت است و این در حالی است که فقط گل‌گهر تا چند سال آینده به دو هزار متر مکعب گاز نیاز دارد.

وی با بیان اینکه اگر از الان کاری برای زیرساخت‌های کشور از جمله گاز نشود در آینده نزدیک استان کرمان به‌شدت با بحران گاز روبه‌رو خواهد شد ادامه داد: تاسیس شرکت زیرساختی در استان پیشنهاد می‌شود که فقط اقدامات مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها در استان را پیگیری کند.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان در بحث زیرساخت‌ها برگزار می‌شود گفت: امیدواریم با تامین مالی طرح‌های پیشنهادی را عملیاتی کنیم.
در این جلسه جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز با بیان اینکه اسناد توسعه‌ای استان کرمان نقشه راه توسعه استان را نشان می‌دهد اظهار داشت: توسعه یک مبحث کاملاً اقتصادی نیست و در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید توسعه یافتگی را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه پیشرفت و عدالت در استان کرمان تشکیل شده است گفت: این صندوق در جهت تقویت اختیارات استان تشکیل شده تا در راستای توسعه متوازن تلاش کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84591
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.