خیران نیکوکار استان کرمان تجلیل شدند

در نهمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی آیین تجلیل از خیران نیکوکار کمیته امداد استان کرمان برگزار شد.

در نهمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی آیین تجلیل از خیران نیکوکار کمیته امداد استان کرمان برگزار شد.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، در نهمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی آیین تجلیل از خیرین نیکوکار کمیته امداد استان کرمان صبح امروز با حضور احمد دهقانی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان و حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه احمد دهقانی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با بیان اینکه کمیته امداد یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) در کمک به محرومان جامعه است اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشان داد که در هر شرایطی در کنار محرومان است و آنها را در اولویت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان ریشه در اعتقادات و باورهای اسلامی مردم دارد و نسبت به این موضوع آگاهی دارند گفت: مردم هر کار خیری را به اعتقادات و باورهای خود نسبت می‌دهند و آن را یک چشمه جاری و ذخیره آخرت می‌دانند که بسیار ارزشمند است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با بیان اینکه کمیته امداد نمونه بارز یک مدیریت جهادی است که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب برای کمک به نیازمندان جامعه تشکیل شد افزود: جهت‌گیری کمیته امداد امروز یک جهت‌گیری علمی شده است تا با توانمندسازی مددجویان مشکل و نیازمندی آنها برای همیشه برطرف شود.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینیم که رسانه‌های بیگانه اصرار به تخریب نهادهای انقلابی از جمله کمیته امداد دارند نشان از موفقیت این نهاد مردمی انقلابی است که توانسته زمینه اعتماد مردم برای کمک به مردم را حفظ کند.

دهقانی با بیان اینکه امروز باید دایره کار خیر را گسترش داد و نیاز مخاطب را شناسایی و پیگیری کرد افزود: خیرین ما باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه آگاهی داشته باشد تا فعالیت خیرخواهانه خود را به‌گونه‌ای انجام دهند که بخش زیادی از جامعه نفع ببرند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی فعالیت‌های خیرخواهانه نیز اهمیت زیادی دارد گفت: هر چه بتوانیم کمک‌ها را هدفمند انجام داده و از موازی کاری جلوگیری کنیم قطعاً نتیجه بهتری می‌دهد و از طرفی در راستای عدالت اجتماعی است.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این آیین با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ستاد زکات در استان تشکیل شده و ریاست این ستاد به عهده نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۲۰ هزار خانوار در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند گفت: مردم و خیران در کمک به کمیته امداد و حمایت از نیازمندان مشارکت بسیار خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری استان نیز با کمیته امداد همکاری دارند افزود: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کمک خیرخواهانه در این مراکز بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد استان کرمان پرداخت شده و این اشتغال پایدار است.
حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: مردم کرمان در کمک خیرخواهانه و رزمایش کمک مؤمنانه مشارکت بسیار خوب و بی‌نظیری دارند.

وی با بیان اینکه دغدغه هیئت‌ها و سایر مجموعه‌های مذهبی استان کرمان به سمت فعالیت‌های اجتماعی و کمک به محرومین رفته است گفت: مسجد باید مرکز فعالیت‌های عمومی و مساجد باشد و دغدغه مقام معظم رهبری نیز همین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در حدود دو سالی که کشور و استان کرمان درگیر بیماری کرونا است مجموعه‌های مذهبی نشان دادند که کنار مردم هستند بیان کرد: در مراحل مختلف رزمایش کمک‌های مؤمنانه هیئت‌های مذهبی استان کرمان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84876
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.