روزانه تا ۱۱ کودک و نوزاد مبتلا به اُمیکرون در رفسنجان بستری می‌شوند

رییس بیمارستان علی‌ابن ابیطالب(ع) شهرستان رفسنجان می‌گوید که روزانه پنج تا هشت کودک و ۲ تا سه نوزاد مبتلا به اُمیکرون در این مرکز درمانی بستری می‌شوند و این آمار جدای از بیماران سرپایی است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، دکتر محمدامین لطفی اظهارداشت: البته وضعیت بیشتر این کودکان وخیم نیست و دوره درمان را بخوبی طی می کنند اما اگر موج های قبلی کرونا پنج درصد کودکان و نوزادان را درگیر می کرد در موج جدید اُمیکرون این میزان به ۲۰ درصد رسیده که ضرورت مراقبت ها را بیش از پیش نمایان کرده است.

رییس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان به عنوان متولی درمان بیماران کرونایی در این شهرستان اظهارداشت: بیشتر کودکان بستری بعد از ۲ تا سه روز بستری با حال عمومی خوب مرخص می شوند.

لطفی بیان کرد: علائم این بیماری در کودکان به صورت موارد تنفسی، درگیری قسمت فوقانی دستگاه تنفسی، گوش درد، گلودرد، خروسک و برخی اوقات به صورت اسهال نمایان می شود.

وی گفت: اینک ۴۰ تخت در بخش اطفال بیمارستان آماده خدمت رسانی وجود دارد که در صورت نیاز از آنها استفاده می شود و چنانچه تعداد کودکان بیمار مبتلا به کووید بیشتر شود بخش های پشتیبان ( بخش های بستری بزرگسالان ) را تخلیه می کنیم و در اختیار اطفال و کودکان قرار خواهیم داد.

لطفی مراقبت بیشتر والدین برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پرهیز از حضور کودکان در محیط های شلوغ و مهمانی ها را خواستار شد و گفت: کودکان و نوزادان مبتلا می توانند عامل انتقال ویروس به تعداد زیادی از اعضای خانواده و فامیل باشند لذا باید مراقبت های جدی در این زمینه انجام شود.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

طی روزهای اخیر چندین مورد فوتی کودکان و نوزادان مبتلا به کرونا در استان کرمان گزارش شده و این درحالی است که شمار کل فوتی های کرونایی در این استان طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۵ روز گذشته(شنبه) ۱۹ نفر اعلام شد که طی ماه های اخیر رشد قابل توجهی داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85410
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.