پنج شهرستان استان کرمان به ثبت ملی رسیدند

با رأی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و هیئت شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی پنج شهرستان استان کرمان به ثبت ملی رسیدند.

به گزارش کرمان نو، در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که برای اولین بار خارج از پایتخت و در کرمان برگزار شد پس از بررسی شهرستان‌های کرمان، راور، راین، شهربابک و قلعه‌گنج از منظر صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و اظهار دفاعیه فرمانداران و ائمه جمعه این شهرستان‌ها به ثبت ملی رسیدند.

پویا محمودیان در اعلام رأی داوران در این نشست بیان کرد: به منظور صیانت و حفظ صنایع دستی و هنرهای سنتی این مرز و بوم و به یادگار نگه‌داشتن این هنرها برای فرزندان این آب و خاک ثبت‌های ملی و جهانی انجام می‌شود.
وی افزود: امروز در پنجمین شورای  راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در استان کرمان بر اساس نظر هیئت ارزیابان و هیئت داوران شورای راهبردی شهرستان شهر بابک به عنوان شهر ملی فیروزه، قلعه‌گنج به عنوان شهر ملی حصیربافی، راور به عنوان شهر ملی قالی، کرمان به عنوان شهر ملی پته و شهر راین با یک فاصله زمانی شش ماهه مشروط به انجام موضوعات گفته‌شده به عنوان شهر ملی چاقو به ثبت ملی رسیدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85643
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.