موقوفه مشتاقیه براساس قانون تخلیه شده است


حکم قطعی درباره موقوفه مشتاقیه در سال ۹۶ صادر شده است

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به این مطلب که حکم قطعی درباره موقوفه مشتاقیه در سال ۱۳۹۶ صادر شده است، گفت: این موقوفه که از آن به عنوان محل نگهداری کوتاه مدت تعدادی از کودکان تحت پوشش بهزيستي استفاده می شده، براساس قانون تخلیه شده است.

به گزارش کرمان نو، حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی در تشریح این خبر افزود: قبل از سال ۹۶ پرونده به طرفیت اداره کل بهزیستی تشکیل شده که خواهان پرونده موقوفه مشتاقیه بوده است.
وی ادامه‌ داد: در سال ۹۶ پرونده مذکور به اجرای احکام رفته و با توجه به صدور حکم به نفع موقوفه مشتاقیه، اداره کل بهزیستی بارها استمهال خواسته و دادگاه نیز با این درخواست موافقت کرده است.
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان اظهار داشت: بارها تاکید شده که اجاره نامه‌ای از سوی اداره کل بهزیستی با موقوفه مشتاقیه بسته شود که این اقدام نیز انجام نشده و در مجموع هیچ یک از تفاهمات و توافقاتی که در پی آن بودیم، به دلیل عدم همکاری اداره کل بهزیستی استان اجرا نشد.
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به قدمت بیش از ۵۰ ساله این ساختمان، خاطرنشان کرد: نگهداری کودکان در این محل ناامن که برخی از قسمت‌های آن نیز تخریب شده، به هیچ عنوان به صلاح نيست.
وی تاکید کرد: اداره کل بهزیستی استان کرمان ساختمان های بسیار مجهز و مناسبی برای نگهداری از کودکان در اختیار دارد و اینگونه نیست که این مرکز ناامن تنها مرکز برای نگهداری این تعداد اندک از کودکان باشد و در این رابطه باید توجه داشت که اداره کل اوقاف نیز آمادگی خود برای نگهداری از این کودکان در مجموعه دیلمقانی را اعلام کرده بود.
وی با اشاره به این مطلب که کودکان در این مرکز به مدت بسیار محدود نگهداری می شوند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت ساختمان این موقوفه احتمال می رفت که وقوع زمین لرزه یا حادثه‌ای شاهد ایراد خسارت های جانی دربین کودکان مستقر در آن باشیم.
وی عنوان کرد: در پی عدم توافق بین خواهان و خوانده این پرونده جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری استان و رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان برگزار شد و مقرر گردید طرفین طی ده روز نسبت به توافق با یکدیگر اقدام نمایند اما در پی عدم همکاری و پیگیری بهزیستی و با توجه به اینکه حکم قطعی به نفع موقوفه صادر شده بود، با دستور قاضی اجرای احکام دادگستری، این حکم به مرحله اجرا درآمد.
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: مرحله بعدی نیز تخریب ساختمان این موقوفه و جمع آوری آن است.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: اداره کل بهزیستی همچنین درخواست خود برای اعمال ماده ۴۷۷ را نیز پیگیری کرده اما در نتیجه، خلاف بین شرع بودن حکم صادره از سوی دادگاه ثابت نشده است.
وی با اشاره به طرح برخی مسائل درباره عدم وجود وقف نامه برای این موقوفه، تاکید کرد:
احراز مالکیت و سند تک برگ موقوفه صادر گردیده است و دادگاه بر اساس مستندات موجود نسبت به صدور رای اقدام کرده است و در این رابطه دادگاه تجدیدنظر نیز حکم صادره را مورد بررسی قرار داده و تایید نموده است.
وی تاکید کرد: اداره کل بهزیستی استان با سوء استفاده از وضعیت کودکان به جای اتخاذ تدابیر مناسب با همکاری اوقاف، اقدام به جوسازی نموده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85776
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.