۲۶ اکیپ برای حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی جنوب کرمان در روز طبیعت فعال می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از فعال شدن ۲۶ تیم حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: این تیم‌ها برای گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی بویژه جنگل‌ها و مراتع این منطقه در روز طبیعت فعال خواهند شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حمزه احمدی به تمهیدات پیش بینی شده برای روز طبیعت در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن گشت زنی در سطح عرصه های ملی با اقدامات بموقع از هرگونه سوء استفاده افراد فرصت طلب به این عرصه ها جلوگیری کرده است.

وی هدف از آمادگی و گشت زنی مداوم اکیپ های حفاظت منابع طبیعی در روز سیزده فروردین سال جاری را پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین جلوگیری، کنترل و اطفا حریق های احتمالی در عرصه های جنگلی و مرتعی مناطق حساس هفت شهرستان جنوبی کرمان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه روز طبیعت، روز آشتی مردم با طبیعت است، منابع طبیعی را یک نعمت خدادادی برشمرد و گفت: هر فرد وظیفه دارد به منظور حفظ حیات همه موجودات زنده بویژه جامعه بشری نسبت به حفاظت و حراست از جنگل ها و مراتع تلاش کند.

احمدی گفت: مردم در روز طبیعت با حفظ بهداشت عرصه های جنگلی و مرتعی از رها کردن هرگونه زباله، قطع سرشاخه‌ درختان و یا بوته ها و همچنین روشن کردن آتش در نزدیکی درختان به شدت اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در هفت شهرستان جنوبی کرمان با همکاری همیاران طبیعت و محافظان افتخاری ضمن گشت و مراقبت مستمر در عرصه های ملی با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به همشهریان برای حفاظت از انفال الهی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است، افزود: مردم طبیعت دوست می توانند هرگونه تخریب، تصرف اراضی ملی و یا آتش سوزی در عرصه های جنگلی، مرتعی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ کد امداد جنگل و مرتع این اداره کل اطلاع دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86854
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.