کمبودها در بازار به دلیل عدم ارتباط مناسب بین شبکه‌های تهیه و توزیع است

استاندار کرمان عنوان کرد: با توجه به گزارش مدیر کل غله استان مبنی بر وجود شکر در انبارها، بنابراین علت کمبود شکر به دلیل عدم ارتباط شهرستان ها با اداره غله بوده است و پیشنهاد می کنم که باتوجه به اینکه بسیج اطلاعات بیشتری دارد که در کجاها کمبود وجود دارد، لذا بسیج این اطلاعات را در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار دهد تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم ضمن اینکه در تخصیص سهمیه هر چه تقاضا هست تامین شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی زینی وند پیش از ظهر امروز ۱۸ فروردین ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: ساماندهی در حمل و نقل کالاها در جنوب استان انجام شود و تدبیری اندیشیده شود تا کامیون های حمل بار با مشکل سوخت مواجه نشوند.
وی ادامه داد: یک خلاء چند ساعتی در یکی از جایگاه های جنوب استان طی یکی از روزهای گذشته داشته ایم که رفع شد اما طبق گفته مدیر شرکت فرآورده های نفتی منطقه کرمان جایگاه های نزدیک این جایگاه سوخت داشته اند.
وی بر لزوم رفع مشکل عدم ارتباط بین شبکه های تهیه و توزیع کالاها تاکید کرد و افزود: مصوبات ستاد تنظیم بازار اجرایی شود و بدانید این ستاد فرابخشی است و همه دستگاه ها از مصوبات آن تبعیت کنند.
زینی وند در ادامه اظهار کرد: جدول سهمیه بندی توزیع گوشت مرغ مبناست و نوسانات را مدیریت کنید.
وی با یادآوری اقدامات صورت گرفته در دریافت مجوز تاسیس مرغداری در استان، بیان کرد: به عقب برنمی گردیم و حتما استان کرمان باید اضافه تولید مرغ داشته باشد و می توانیم مازاد تولید را به کشور همسایه صادر کنیم و در دادن مجوز تاسیس مرغداری حمایت می کنیم.
در این جلسه نیز مطرح شد: میزان تولید گوشت مرغ استان در بهمن ماه به طور متوسط ۱۶۵ تن بوده است و متاسفانه برخی از مباشرین سهمیه مرغ شان به صورت ۱۰۰ درصد دریافت نمی کردند و این موضوع باعث شد توزیع از جدول سهمیه بندی تبعیت نکند.
برپایه این گزارش، در اسفندماه این جدول مقداری دچار نوسان شد اما تدابیر اندیشیده شده، اکنون توزیع طبق جدول سهنیه بندی توزیع می شود.
در این جلسه میزان تولید گوشت مرغ استان در هفته های آینده تشریح شد و در ادامه بیان شد؛ متاسفانه از اواسط اردیبهشت میزان تولید کاهش پیدا می کند و این به دلیل میزان تخصیص نهادهای دامی است و مشکل ملی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87073
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.