بهره‌برداری از سینما نور کرمان در شهریورماه پس از ۱۸ سال

مدیر حوزه هنری کرمان از بهره‌برداری سینما نور در شهریورماه خبر داد و گفت: هفته آینده بازدیدی توسط مسئولین انجام می‌گیرد تا این سینما در شهریور ماه پس از ۱۸ سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مجتبی اسدی در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی، بیان کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری مبتنی بر مفاهیم ارزشمند اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه هنر نقاط کور و معضل را پیدا کرده و به تصویر می‌کشد افزود: در نگاه اسلامی و شیعه هم همین را داریم زیرا اگر به وضع موجود راضی باشیم دیگر انتظار برای ظهور برای‌مان مفهومی ندارد.
اسدی ادامه داد: بی‌تفاوتی در این هنر دیده نمی‌شود، این هنر مسئله‌مند بوده و گره زندگی مردم را باید بتواند حل کند.
وی با اشاره به‌ رسالت‌هایی که حوزه هنری دارد توضیح داد:  رسالت اول ما توانمندسازی به خصوص در هنرمندان جوان و استعدادهای نو است که در همین راستا در سال گذشته نزدیک به ۴۰ برنامه آموزشی و توانمندسازی برای استعدادهای نو و جوان داشتیم.
اسدی اضافه کرد: ماموریت بعدی بحث تولید اثر هنری است که سعی کردیم در سال گذشته تولیدات خوبی داشته به عنوان مثال در سالگرد شهید سلیمانی ۱۵ برنامه داشتیم که بخش عمده آن‌ها با کمک هنرمندان جوان انجام گرفت.
وی عنوان کرد: ماموریت دیگر ما برگزاری رویدادها است که در این مسئله به دلیل شیوع ویروس کرونا با فراز و فرودهایی مواجه شدیم اما با این وجود سال کذشته رویداد روایت حبیب را داشتیم یک ماه پیش از سالگرد شهید سلیمانی برگزار شد و با استقبال خوبی روبه‌رو شد.
اسدی گفت: ماموریت مهم دیگر ما این است که تصویرسازی نوینی از کرمان داشته باشیم زیرا تصویری که از کرمان در ذهن مردم دیگر استان ها شکل گرفته است تصویر درستی نیست.
وی در خصوص دیگر اقدامات و رویدادهای سال گذشته یادآور شد: نشست مدیران حوزه‌های هنری برای اولین بار در سال گذشته در کرمان برگزار شد که در این نشست مدیران سراسر کشور با ظرفیت‌های استان کرمان آشنا شدند؛ همچنین همکاری مناسبی در سال گذشته با شهرداری داشتیم که سیمای شهر را تا حدی تغییر دادیم.
اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه می‌گوییم هنر انقلاب اسلامی از گالری فاصله می‌گیرد همین است که آثار آن به چشم تمام مردم می‌آید و تأثیرش دیده شود.
وی در رابطه با برخی از برنامه‌های سال جدید حوزه هنری توضیح داد: فرهنگ بر اساس موج مسئله مردم و فضای کشور رقم می‌خورد؛ از جمله برنامه‌ها دیدار مسئولین فرهنگ و هنر با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری دورهمی هنرمندان بعد از دو سال با حضور مسئولین و معرفی هنرمندانی که کار مؤثری در این عرصه انجام دادند است.
اسدی ادامه داد: شب شعر طنز “دولخ” نزدیک‌به سه سال است که تعطیل است و برنامه ما این است که بتوانیم از این پس دو بار در سال این شب شعر را تکرار منیم که اولین آن اواخر خرداد است.
وی از پخش پویانمایی و انیمیشن دوزبانه با محوریت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت تحت عنوان “در امتداد مسیر” نیز خبر داد.
اسدی همچنین از بهره‌برداری سینما نور در شهریورماه خبر داد و گفت: هفته آینده بازدیدی توسط مسئولین انجام می‌گیرد تا در شهریور ماه پس از ۱۸ سال به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: امیدواریم با این بهره‌برداری سال اینده فیلم‌های جشنواره فجر در سینما نور اکران شود.
اسدی با بیان اینکه بین هشت تا ده میلیارد تومان هزینه عمرانی و تجهیزات این سینما است که با کمک حوزه هنری و موسسه تخصصی بازسازی سینماهای حوزه هنری تأمین می‌شود گفت: این مجموعه تا الان یک سالن سینما بوده اما با به‌سازی تبدیل به پردیس سینمایی متشکل از پنج سالن سینما و ۴ سالن سینمای تابستانی، کافه و کافه کتاب، پلاتو تئاتر، سالن همایش، سالن سینما و تئاتر کودکان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کمبودهای هنری در استان کرمان نتیجه ضعف در زیرساخت‌ها است و کمبود بودجه است گفت: در سال گذشته در کل یک و نیم میلیارد تومان بودجه داشتیم؛ امسال مقداری که هنوز دقیق مشخص نیست افزایش داریم اما این مقدار افزایش با توجه به هزینه‌های بالا در هنر دیده نمی‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87076
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.