سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:


انجام ٢٨۴ عملیات و نجات ٩٢ نفر توسط آتش‌نشانان در فروردین‌ماه

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان در فروردین‌ماه سال‌جاری طی ٢٨۴ عملیات، ٩٢ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.

به گزارش کرمان نو به نقل از امور ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، ابراهیم بابایی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری ١٢۴ مورد عملیات اطفای حریق و ١۶٠ مورد عملیات امداد و نجات در حوادثی که به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ١٢۴ مورد حادثۀ حریق در ماه گذشته، ۵۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٣ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٢٣ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٨ مورد مربوط به مراکز تجاری و ۶ مورد مربوط به جنگل و درختان بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ١۶٠ مورد عملیات امداد و نجات در مدت یاد‌شده، ٢۵ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ۵۵ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، ٣٢ مورد چیدن حلقه و قفل، ١۵ مورد امداد آسانسور, ٨ مورد امداد تصادفات خودرویی، ٣ مورد امداد و نجات از کوه و بلندی، ١۴ مورد بازدیدهای امدادی و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

بابایی بیان کرد: در مجموع این عملیات‌ها ٩٢ نفر از شهروندان نجات یافتند و ٢٣ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی مجروح شدند.

وی، از ارائه آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی به ٨٣ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در فروردین‌ماه خبر داد و افزود: ۴٧ مورد مشاورۀ ایمنی و ٢۵ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان در مدت یادشده ارائه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87874
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.