شرایط نام نویسی زائران حج تمتع در کرمان

مدیر حج و زیارت استان کرمان‌گفت: نام نویسی حج امسال از ثبت نامی های حج ۹۹ که پس از ثبت نام و پرداخت هزینه از تشرف بازمانده اند، انجام می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود عرب نژاد از آغاز نام نویسی حج ۱۴۰۱ از بین ثبت نام شدگان حج ۹۹ که به دلیل شیوع کرونا پس از ثبت نام و پرداخت هزینه سفر از تشرف بازماندند، خبر داد.

او می‌گوید: ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه جاری از طریق سامانه «تمتع رزرو» به آدرس tamatoreserve.haj.ir آغاز خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمان مشمولان نام نویسی را زائران را به این شرح اعلام کرد: زائرانی که در کاروان‌های حج ۹۹ با پرداخت هزینه مرحله اول و دوم سفر ثبت نام کرده باشند ؛ سن آنان ۶۵ سال و کم‌تر (تاریخ تولد آنان ۱۰‏ تیر ۳۶ و بعد آن) و تاریخ ودیعه گذاری بانکی سند حج آنان قبل از ۲۲‏ خرداد ۸۶ باشد، نام نویسی از زائرانی انجام خواهد شد که تزریق کامل واکسن کووید ۱۹ را انجام و یا در زمان نام نویسی حداقل ۲ دوز واکسن را تلقیح و تا زمان تشرف نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

به گفته او زائرانی که کد رهگیری خود را فراموش کرده اند، می‌بایست قبل از نام نویسی، ابتدا با ثبت درخواست فراموشی کد رهگیری در سامانه بالا کد جدید را که به شماره همراه زائر ارسال می‌شود، دریافت کنند.

‏ عرب نژاد گفت:تکمیل ثبت نام و تشرف زائر منوط به دریافت تاییدیه پزشکی پس از انجام معاینات پزشکی خواهد بود.

‏او می گوید : متقاضیان اعزام می‌بایست دارای گذرنامه معتبر با حداقل تاریخ اعتبار تا تاریخ ۱۰‏ دی ۱۴۰۱ باشند. ‏

مدیر حج و زیارت استان کرمان می‌گوید: سامانه رزرو تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها باز است و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها اولویت‌های بعد از خردادماه ۸۶ از بین زائران ثبت نامی حج ۹۹ اعلام خواهد شد.

او می گوید: نام نویسی تنها از زائران کاروان‌های حج تمتع ۹۹ است و ثبت نام جدید در حج امسال نخواهیم داشت.

به گفته عرب نژاد اطلاعات تکمیلی و مشخصات کاروان‌ها از طریق سایت حج و زیارت به آدرس kerman.haj.ir در دسترس خواهد بود.

سهمیه امسال استان کرمان ۱هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۱۰ کاروان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88068
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.